نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 13:30

اهدا کنندگان عضو در هرمزگان جان ۵۰ نفر را نجات دادند

بندرعباس - رئیس اهدای عضو استان هرمزگان گفت: خانواده‌های اهدا کننده با ایثار خود، جان بیش از ۵۰ بیمار، که حیاتشان در گرو دریافت عضو پیوندی بود؛ نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حسین‌پور بیان داشت: کبد یک بانوی ۴۵ ساله جیرفتی که نوزدهمین مورد اهدای عضو بود، برای پیوند به یک بیمار نیازمند عضو، توسط تیم جراحی برداشته و به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل شد.

وی اضافه کرد: طاهره بهزاد نژاد، در تاریخ پنجم اسفند به دنبال تصادف و تروما به سر، به بیمارستان امام علی رودان منتقل و از آنجا به بیمارستان شهید محمدی اعزام شد.

به گفته این مقام پزشکی با توجه به وخامت حال این جان آفرین عزیز، بلافاصله مصدوم به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد و تحت نظر قرار گرفت اما متاسفانه به علت وسعت خونریزی مغزی، سطح هوشیاری وی در روز بعد به پایین ترین سطح، افت کرد و در نهایت در تاریخ نهم اسفند مرگ مغزی وی توسط پزشکان متخصص جراحی و داخلی مغز و اعصاب، بیهوشی، داخلی و پزشکی قانونی تایید شد.

حسین‌پور ادامه داد: بعد از رضایت خانواده ایثارگرِ بهزاد نژاد برای اهدا اعضاء بدن عزیزشان، بلافاصله تیم جراحی از شیراز فراخوان و عضو پیوندی طی عمل هاروِست برداشته شد و با توجه به لزوم انتقال هر چه سریع تر عضو پیوندی، کبد با بالگرد اورژانس ۱۱۵ از بندرعباس به لار و از لار با همکاری اورژانس هوایی لارستان، به شیراز منتقل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1071715

مهمترین اخبار ایران و جهان: