نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 12:17

چین ماهواره سنجش از راه دور مصری را به فضا برد

چین یک ماهواره سنجش از راه دور محرمانه به نام Horus۱ به مدار زمین فرستاد. این درحالی است که کشور سعی دارد عملیات پرتاب خود را بیشتر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، طی این عملیات، یک موشک لانگ مارچ۲C از مقر پرتاب ماهواره جیوکوان واقع در صحرای گوبی چین در ساعت ۴:۰۱ به وقت گرینویچ به فضا پرتاب شد.

سازمان CASC ، پیمانکار فضایی اصلی چین، یک ساعت پس از پرتاب از موفقیت آمیز بودن عملیات خبر داد. آکادمی فناوری فضایی چین ( زیر مجموعه CASC) ماهواره Horus۱ را برای سنجش از دور طراحی و تولید کرده است. جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نشده است.

نمایشگر کنترل ماموریت جیو کوان موفقیت این عملیات را اعلام اما نخست اشاره کرد ماهواره احتمالا برای مصر پرتاب شده است. یک روز بعد رسانه مصری این خبر را تایید کرد.

به گفته کارشناسان مصر قبلا قراردادی با CASC برای ساخت ماهواره های سنجش از راه دور امضا کرده است.این دو کشور اخیرا عملیات فضایی خود را ارتقا داده اند.

این در حالی است که یک روز قبل از انجام این عملیات، چین ماهواره ارتباطی Zhongxing ۲۶ (ChinaSat ۲۶) را به مدار زمین فرستاد. یک موشک لانگ مارچ ۳B از شیچانگ در جنوب غربی چین این ماهواره به فضا فرستاد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1065959

مهمترین اخبار ایران و جهان: