نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 12:00

خیز تیم فوتبال جوانان برای فتح آسیا

تیم فوتبال جوانان ایران امروز کار خود را در مسابقات قهرمانی آسیا که به منزله کسب سهمیه جام جهانی جوانان است آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال جوانان ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا در گروه سختی در کنار تیم‌های قطر، استرالیا و ویتنام قرار دارد از امروز چهارشنبه کار خود را در این رقابتها آغاز می‌کند.

شاگردان صمد مرفاوی از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه استقلال شهر فرغانه ازبکستان به مصاف قطر می‌روند و امیدوارند این مسیر به فتح جام قهرمانی ختم بشود.

سایت فدراسیون فوتبال در این ارتباط نوشت:

«در روزهایی که برف تهران را سفیدپوش و عملاً تعطیل کرده بود، پسران صمد مرفاوی هر روز صبح و عصر در سرمایی که استخوان می‌ترکاند توقف‌ناپذیر تمرین می‌کردند.

مرکز ملی فوتبال شاهد یک اردوی طولانی مدت بود، عرق ریختن در زمین چمن مصنوعی و طبیعی، وزنه زدن در PEC و رویا بافتن در هتل آکادمی. این برنامه تیم جوانان زیر ۲۰ سال ایران بود. تیمی که با دقت دست چین شده است.

این بازیکنان الماس‌هایی هستند که از میان نزدیک به ۱۰ هزار استعداد در سراسر کشور کشف و شناسایی شده‌اند. الماس‌هایی که در تیم‌های باشگاهی و در اردوهای تیم جوانان آنقدر تراش خورده‌اند که حالا مدعی قهرمانی در آسیا و صعود به جام جهانی باشند.

در روزهایی که همه نگاه‌ها به جام جهانی بود، دوربین عکاسان روی تیم ملی بزرگسالان زوم کرده بود، صمد مرفاوی با همکاری مربیان و دستیارانش عباس سرخاب، مهدی حیدری، فرشاد ماجدی و مسعود مومنی پسران جوانی که هنوز چهره‌شان آنقدر شناخته شده نیست که پوستر شوند را برای کارزاری بزرگ آماده کردند.

تیم فوتبال جوانان ایران تابستان امسال در دور مقدماتی با سه پیروزی پی در پی امارات، قرقیزستان و برونئی و ثبت ۱۱ گل زده و بدون گل خورده با اقتدار و صدرنشینی مرحله گروهی را پشت سر گذاشت حالا رویاهای جهانی در سر دارد.

قطر اولین تیمی که ایران امروز به مصاف آن می‌رود مدتهاست در فوتبال پایه دست به سرمایه‌گذاری‌های وسیعی زده است، از تجهیز کمپ‌های تمرینی بی‌مانند در دنیا، تا به کارگیری مربیانی از مدارس فوتبال اسپانیا. آن‌ها در رده جوانان سال ۲۰۱۴ به مقام قهرمانی آسیا رسیدند. از آن تیم «معز علی» و «اکرم عفیف» حالا ستارگان تیم ملی بزرگسالان هستند.

امروز یوسف طارق، نبیل عرفان، سامی مازن، انس عبدالسلام، فارس سعید، مبارک شنان و … که از الدوحیل، الوکره، السد و… برای این مسابقات برگزیده شده‌اند روبروی جوانان تیم ایران قرار می‌گیرند که از ادیب زارعی و میلاد کُر، تا سعید سحرخیزان و محمد امین حزباوی و سلیم توماج و دانیال ایری و امیر اسلام‌طلب و امیر ابراهیم‌زاده و.... فقط و فقط به پیروزی فکر می‌کنند؛ به صعود

میرشاد ماجدی رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال که در دو سال گذشته بخش بزرگی از وقت و انرژی خود را برای آماده‌سازی این تیم صرف کرده، در یکی از آخرین نشست‌های فنی این تیم به بازیکنان گفت: «آنقدر شایستگی دارید که هر تیمی را در آسیا ببرید، برای آماده‌سازی این تیم خیلی‌ها جنگیده‌اند، حالا وقت افتخارآفرینی شما برای ایران است، به زمین می‌روید و بی‌رحمانه پیروز می‌شوید، هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست چون شما بازیکن تیم ملی ایران هستید!»

گذر از استرالیا، قطر و ویتنام در دور گروهی آسان نیست اما اگر تیمی سودای جام جهانی جوانان را در سر دارد باید از راه سخت بگذرد. از سنگلاخ. این جاده برای هیچکس فرش نیست. یوزپلنگ‌های جوان ایرانی امروز باید چنان بدرخشند که خبر تلخ جان باختن «پیروز» را از دل‌ها پاک کنند.

مسابقات جام ملت‌های آسیا در تاشکند و با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود. تیم‌ها در مرحله گروهی در ۴ گروه ۴ تیمی با هم رقابت می‌کنند. در پایان مرحله گروهی از هر گروه دو تیم به دور حذفی صعود می‌کنند. ۴ تیم پیروز در اولین دور حذفی به عنوان نمایندگان فوتبال آسیا راهی جام جهانی خواهند شد.

دور حذفی تا مشخص شدن چهره تیم‌های فینالیست ادامه خواهد داشت، اما بازی رده‌بندی برگزار نمی‌شود و تیم‌های بازنده در نیمه نهایی مشترکا به عنوان سومی دست پیدا خواهند کرد.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1065915

مهمترین اخبار ایران و جهان: