نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 14:41

کردستان آماده استقبال از مهمانان نوروزی است/ مراکز اقامتی در کردستان افزایش قیمت ندارد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای استقبال از مسافران انجام و آماده لازم برای میزبانی از مسافرین و گردشگران را در استان داریم.

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، منصور مهرزاد پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر استان، اظهار کرد: در 6 ماهه اول سال جاری دوران درخشان جذب گردشگر در استان بود و اکنون نیز با بررسی و رصد رزروهای گردشگری در استان و برنامه و اقداماتی که انجام شده ، پیش‌بینی نوروز پر مسافری در استان را داریم.

وی با اشاره به اینکه نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده، خاطرنشان کرد: برنامه ریزیهایی برای هماهنگی و برگزاری برنامه های در راستای شور و شادی نوروز و حفظ احترام ماه رمضان توسط کمیته ها برنامه ریزی شده است.

مهرزاد خاطرنشان کرد: انجام ۵۰۰ مورد بازدید بر اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، جلوگیری از افزایش قیمت هتل‌ها و اقامتگاه، برگزاری تورهای گردشگری، استاندار سازی هتل ها و اقامتگاه های بوم‌گردی، آماده سازی و برنامه ریزی برای برگزاری جشن های نوروزی، اجرای تورهای شهر گردی با همکاری شهرداری در ایام نوروز، افزایش ساعات کاری موزه ها از جمله اقدامات این اداره کل است.

اجرای پویش «3060» جهت کاهش آمار تصادف جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز در این جلسه گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد، 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد در همین راستا پویش «3060» با استقرار اکیپ‌های نظارتی جهت پیشگیری از وقوع این تصادفات اجرا خواهد شد.

فرزاد حسنی افزود: با توجه به پایداری هوا از امروز، اکیپ های این اداره کل در جاده‌ها نسبت به پرکردن چاله محورها و خط‌کشی اقدام می‌کنند، ضمن اینکه هیچ گونه مشکل خاصی در زمینه پایانه‌ها و سیستم حمل و نقل استان وجود ندارد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 1086315

مهمترین اخبار ایران و جهان: