نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 11:19

تحقق ازدواج آسان به همت بسیجیان شهرری/ ۲۲ زوج در قبله تهران راهی خانه بخت شدند

مراسم جشن ازدواج ۲۲ زوج با عنوان «ازدواج آسان، عشق پایدار» به همت بسیجیان شهرری برگزار شد و این زوج‌های جوان با برپایی مراسمی ساده راهی خانه بخت شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مراسم جشن ازدواج ۲۲ زوج با عنوان «ازدواج آسان، عشق پایدار» همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به همت بسیجیان حوزه ۳۵۷ و ۳۵۸ در شهرری برگزار شد و این زوج‌های جوان با برپایی مراسمی ساده راهی خانه بخت شدند.

این مراسم با سفره عقد در آستان مقدس بی بی زبیده خاتون آغاز شد و سپس زوج‌های جوان در فرهنگسرای ولاء به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کردند و جشن ازدواج با حضور خانواده‌های زوج‌ها و برخی مسؤولان در سالن ولیعصر(عج) برگزار شد.


در این مراسم که سردار ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، سرهنگ قنبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ری، شربیانی رئیس شورای شهرستان، نصرالله رئیس بنیاد شهید و حجت الاسلام عامری رئیس امور مساجد شهرستان ری و جمعی دیگر از مسؤولان اجرایی و انتظامی حضور داشتند، برنامه‌های شاد اسلامی، سرود و مولودی خوانی، موسیقی، قرائت خطبه نمادین عقد، نورافشانی و غیره اجرا شد.

زوج‌های جوان در این مراسم هدایایی از طرف مجریان برنامه دریافت کردند همچنین تعدادی از زوج‌هایی که سال گذشته توسط این برنامه راهی خانه بخت شده بودند، مهمان این مراسم بودند و هدایایی دریافت کردند.


سرهنگ روح الله قنبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) ری در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امسال برای دومین سال پیاپی بسیجیان حوزه‌های ۳۵۷ و ۳۵۸ با همکاری سایر دستگاه‌ها برنامه ازدواج آسان برای ۲۲ زوج جوان شهرری را برگزار کردند.

وی گفت: ازدواج آسان و سالم بستری برای نشاط افزایی جامعه و آرامش در زندگی زوجین محسوب می‌شود از این رو باید آن را به فرهنگی عمومی تبدیل کرد.


حمیدرضا فرشیدفر فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۳۵۷ حضرت ولیعصر(عج) شهرری و دبیر این مراسم نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تلاش کردیم با بسیج نهادهای مردمی، دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی شهرستان در راستای ترویج ازدواج آسان در این شرایط سخت اقتصادی به زوج‌های جوان کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز چنین مراسمی اجرا شده بود، گفت: امسال این مراسم برای دومین بار با مشارکت مردم مؤمن و سخاوتمند شهرستان ری، خیران و جمعی از نهادها و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و تلاش می‌کنیم همه ساله این سنت حسنه را انجام دهیم.


دبیر مراسم «ازدواج آسان، عشق پایدار» ادامه داد: از بین کسانی که برای شرکت در مراسم ازدواج آسان اعلام آمادگی کرده بودند، با در نظر گرفتن برخی شاخصه‌ها از جمله داشتن مهریه پایین، افراد غربالگری شدند و در نهایت ۲۲ زوج انتخاب شد.

فرشیدفر با اشاره به هزینه‌های سرسام آور مراسم شروع زندگی مشترک، تصریح کرد: گاهی هزینه‌های افراطی مانع ازدواج جوانان و تشکیل خانواده می‌شود لذا این مراسم با هدف ترویج ازدواج آسان و پرهیز از تجملات برگزار شد و در این مراسم هزینه ازدواج برای ۲۲ زوج در حدود ۳۵۰ میلیون تومان شد که نسبت به جشن‌های دیگر بسیار باصرفه تر است.

 

پایان پیام/۶۷۰۶۲/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031015

مهمترین اخبار ایران و جهان: