نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 13:01

گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان قم برگزار شد

گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان قم با حضور معاون استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار و در این نشست بر توجه ویژه به سلامت زائران اربعین تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، در ابتدای این جلسه موضوع راه اندازی اتاق سلامت در ادارت استان مطرح که مقرر شد در این اتاق ها موضوع سلامت توسط رابطان سلامت بیان و آموزش های اولیه ارائه شود.

در ادامه جلسه موضوع بیماری های فصلی بحث و تبادل نظر شد که با توجه به مسافرت ها و همچنین حضور زائران در ایام اربعین مقرر شد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، نهایت دقت و رصد را در این خصوص داشته و دیگر دستگاه های اجرایی استان نیز همکاری لازم را داشته باشند.

با توجه به اهمیت تغذیه کودکان با شیرمادر، این موضوع مطرح و اهمیت آن تشریح شد و مقرر شد تا در این زمینه اقدامات تبلیغی و آگاهی رسانی به مادران در دستور کار باشد.

مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص گفت: 200 واحد بهداشتی در سطح استان قم داریم که می توانند در راستای ترویج شیر مادر تلاش کرده که البته اقدامات اساسی نیز تاکنون انجام داده اند.

وی تاکید کرد: مرکز مشاوره شیردهی تخصصی در سطح استان فعال است که به صورت خدمات مشاوره ای به مادران کمک می کنند.

احمد حاجی زاده معاون استاندار قم نیز در این جلسه گفت: سلامت رکن رکین یک جامعه مطلوب و پیشرفته است و تاکید ما بر این است که بتوانیم در راستای کمک به پیشگیری گام برداشته و همگان در این خصوص تلاش کنیم.

وی قم را یک استان ویژه و زائر پذیر عنوان کرد و گفت: سالانه 20 میلیون زائر در استان قم تردد داشته که اوج این ترددها نیز در ایام اربعین حسینی است که باید سلامت آنها تامین شده و از سوی دیگر در راستای توجه به پیشگیری از بیماری ها اقدام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم تصریح کرد: یکی از مولفه‌هایی که باید در بحث میزبانی از زائران توجه ویژه‌ای داشته باشیم موضوع سلامت است؛ تیم بهداشت و درمان استان در ایام اربعین می‌بایست در مسجد مقدس جمکران حضور داشته و برای مراقبت از سلامتی زائرین اربعین حسینی تمامی امکانات را بکار گیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: در ایام اربعین برای خدمت‌رسانی بهتر به زائرین امام حسین (ع) باید شاهد انسجام بیشتری در مجموعه‌های مختلف باشیم. برای مثال درحال حاضر 20 اداره‌کل در حوزه سلامت سهم دارند که اگر تمامی این دستگاه‌ها کلیه ظرفیت خود را در کنار یکدیگر قرار دهند شاهد اتفاقات مثبت‌تری نسبت به گذشته خواهیم بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم اظهار کرد: در حوزه سلامت دستگاه‌ها باید پاسخگوی اقدامات خود باشند. هر دستگاهی باید گزارش دهد در این حوزه چند درصد فعالیت کرده و اگر مجموعه‌ای کم‌کاری کرده است باید جوابگوی عملکردش باشد. 

وی افزود: هر مجموعه و دستگاهی در حوزه سلامت ایده و یا طرحی دارد به ما ارائه دهد تا مورد بررسی قرار بگیرد، درصورتی که طرح مفید و مورد تایید باشد پیگیر خواهیم بود تا عملیاتی شود. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم تاکید کرد: در بحث اجرای قوانین حوزه سلامت با هیچ دستگاه و شخصی تعارف نداریم. هر فرد حقیقی و حقوقی در این زمینه کوتاهی کند مطابق قانون با وی برخورد خواهیم کرد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه جلسات کارگروه‌ها باید پیوستی مرتبط با موضوع انتخابات داشته باشد، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب درخصوص انتخابات مجلس 4 شاخصه تعریف کرده‌اند؛ شاخصه اول مشارکت است به این معنا که رضایت‌مندی مردم از کارکرد دستگاه‌ها به چه میزان است.

حاجی‌زاده افزود: پاسخگو بودن در قبال مطالبات مردم، ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به آنها مربوط به شاخصه اول می‌شود، درصورتی که میزان رضایت مردم از موارد مختلف بالا باشد شاهد حضور حداکثری پای صندوق‌های انتخاباتی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: شاخصه دوم سلامت انتخابات است بدین معنا که باید مراقبت کرد تا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سلامت کامل برگزار شود، این روزها شاهد حجم بالای ثبت نام نفرات در انتخابات هستیم. 

حاجی‌زاده درخصوص نقش مهم رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: واقعیت این است که رسانه‌ها ظرفیت بی‌نظیری دارند که بازوی توانمند هر مجموعه‌ای محسوب می‌شوند، تاکید و توصیه می‌کنم که تمامی تصمیمات ما می‌بایست یک پیوست رسانه‌ای داشته باشد. باید از صاحبان رسانه‌ها و خبرنگاران دعوت شود و مصوبات و اتفاقاتی که ما مدیران در استان اتخاذ می‌کنیم در رسانه‌ها بازگو شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم ابراز کرد: کلیه دستگاه‌ها و مدیران استان باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند، مصوبات جلسات را به شورای اطلاع رسانی استان ببرید تا برای اطلاع‌رسانی عمومی در دستور کار این شورا قرار بگیرد. رسانه‌ها ظرفیت خوبی دارند که نباید از آن‌ها غافل شد. 

پایان پیام/78023
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438115

مهمترین اخبار ایران و جهان: