نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 19:13

حسنیه حرم، امشب میزبان عزاداران افغانستانی

در ششمین شب ماه محرم، عزاداران افغانستانی از ساعت 20 امشب با حضور در حسینیه حرم مطهر امام رضا(ع)، مراسم عزاداری خود را برپا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسینیه حرم مطهر رضوی امسال نیز در صحن قدس برپا شده و در هر یک از شب های این ماه عزیز، میزبان جمعی از عزاداران نقاط مختلف کشور و همچنین زائران خارجی خواهد بود. 

امشب و در ششمین شب ماه محرم، هیئت عزاداران افغانستانی در این حسینیه حضور خواهند یافت و در جوار بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) محفل عزاداری خود را مطابق رسم و آیین دیرینه خود برپا خواهند کرد.

امکان برپایی محفل عزاداری در حرم مطهر رضوی طبق آیین‌های و رسوم بومی و منطقه‌ای، یکی از مطالبات همیشگی زائران حضرت رضا(ع) بوده و در پاسخ به آن، ایده برپایی حسینیه حرم در صحن قدس شکل گرفت. 

در همین راستا با هماهنگی آستان قدس رضوی و به منظور افزایش نقش مشارکت مردم در برنامه های حرم مطهر، در ماه محرم هر سال، هیئات مذهبی مناطق مختلف کشور و برخی تشکل ها و هیئات مذهبی کشورهای منطقه، در یکی از شب های ماه محرم در این حسینیه حضور می یابند و به سبک و سیاق خود، به عزاداری می پردازند.

این طرح با استقبال گسترده هیئات مذهبی سراسر کشور مواجه شده و متقاضیان طبق برنامه زمان بندی، از فرصت برپایی محافل عزاداری در داخل حرم مطهر رضوی بهره مند می شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395915

مهمترین اخبار ایران و جهان: