نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 17:25

بزرگترین محموله قاچاق الوار در کردکوی کشف شد

کردکوی- رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی گفت: بزرگترین محموله قاچاق الوار در کردکوی کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالقاسم هاشمی اظهار کرد: بر اساس گزارشات همیاران طبیعت حوالی شهر خواجه نفس، مبنی بر دپوی الوار در یک دامداری غیر فعال، بلافاصله صحت این گزارش مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طی این خبر با رصد اطلاعاتی و عملیات کمین، تعقیب و گریز توسط مأموران منابع طبیعی شهرستان انجام شد و در موعود مقرر، برابر دستور مقام قضائی و با همکاری فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره بازرسی منابع طبیعی استان گلستان و پلیس امنیت اقتصادی کردکوی و استان از یک دامداری غیر فعال در حوالی شهر خواجه نفس به تعداد ۲ نیسان الوار از جنس راش کشف و ضبط شد.

هاشمی ادامه داد: ضمن انتقال الوارهای قاچاق به اداره منابع طبیعی برای متخلفین تشکیل پرونده و جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی گفت: به منظور ادامه پیگیری و دستیابی به سرنخ‌های اصلی و شناسایی دیگر مافیای دخیل در پرونده، تا حصول نتیجه نهایی، نسبت به دستگیری و بازداشت ۳ نفر از متخلفان اقدام شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه زیستگاه اصلی گونه درختان راش شهرستان کردکوی است و مأمورین این اداره از قبل قطع تعداد زیادی از این درختان را گزارش کرده بودند به نظر می‌رسد که چوب آلات مکشوفه از همین درختان تهیه و تبدیل شده باشند که پس از اطمینان از این موضوع علیه متخلفان تنظیم تخلف صورت گرفته و به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی گفت: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان عزم جدی در برخورد با سوداگران و متخلفان فرآورده‌های جنگلی را دارند و از شهروندان نیز انتظار می‌رود در صورت مشاهده مواردی از این دست مراتب را با شماره تماس ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع در میان بگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420259

مهمترین اخبار ایران و جهان: