نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 12:15

تردد ۲۸ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی

مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: در ۳ ماه بهار سال جاری ۲۸ میلیون و ۶۱۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی خراسان‌شمالی تردد داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد مشتری، مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی بهتر سال جاری ۲۸ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۹۸۰ خودرو در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی تردد کردند.

وی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی و بیش از ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شدند.

وی ادامه داد: این میزان در مقایسه با بهار سال قبل به ترتیب ۳.۴۱ درصد و ۴.۴۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

مشتری، پرترددترین محور را در این بازه زمانی بجنورد - شیروان و بالعکس با بیش از یک میلیون و ۹۳۰ هزار تردد برشمرد و اضافه کرد: بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور، چمن بید - جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس دارای بیشترین تردد و گراتی - صفی آباد و بالعکس کم ترددترین محور بوده است.

وی با بیان این که بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در این مدت مربوط به محور میامی - گرمه (گرمه) است، اظهارکرد: همچنین بیشترین سرعت متوسط تردد در محور چمن بید - گرمه و بالعکس به ثبت رسید.

این مقام مسئول افزود: محور چمن بید - گرمه و بالعکس دارای بیشترین درصد تخلف سرعت غیرمجاز بوده است.

مشتری تصریح کرد: همچنین بیشترین درصد تخلف فاصله غیرمجاز طی این مدت در محور چمن بید - جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس ثبت شد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1317359

مهمترین اخبار ایران و جهان: