نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 23:29

۴۰۷۳ مورد تعرض علیه فلسطینیان از سوی صهیونیست‌ها!

یک مؤسسه فلسطینی در گزارشی اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان مسلح، ۴۰۷۳ بار فلسطینیان، اراضی فلسطینی و مقدسات آنان را در نیمه نخست سال جاری میلادی مورد تعرض قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، مؤید شعبان، رئیس مؤسسه «مقاومت در برابر دیوار و شهرک‌نشینی» اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست تنها در نیمه نخست سال میلادی جاری، ۴۰۷۳ بار به فلسطینیان، اراضی فلسطینی و مقدسات آنان تعرض کرده‌اند.

این مؤسسه فلسطینی در گزارش ۶ ماهه نخست سال میلادی خود نوشت که این تعرض‌ها شامل تخریب، شخم‌زدن اراضی، کندن درختان، مصادره دارایی‌ها، بستن ورودی‌ها و واردنمودن آسیب‌های جسمی به فلسطینیان بوده است. در این میان، صهیونیست‌ها ۹۵۲ بار نابلس، ۵۵۳ بار جنین و ۴۳۵ بار بیت لحم را مورد تعرض قرار داده‌اند.

شعبان ادامه داد: تعرض‌های گروهی هفته‌های گذشته شهرک‌نشینان مسلح به روستاهای حواره، ترمسعیا، ام صفا، عوریف، قریوت، دیر دبوان و دیگر روستاهای فلسطینی که در مناطق امن قرار دارند، زنگ خطر را در خصوص ماهیت مرحله آینده درگیری‌ها به صدا درآورده است.

وی افزود: این مرحله‌ای است که چارچوب‌های رسمی کابینه اسرائیل، مقدمات آن را از طریق به حکم‌رساندن رهبران باندهای شهرک‌نشینان در اسرائیل و آموزش دادن شهرک‌نشینان تروریست در مکتب‌های تروریسم دینی، فراهم کرده‌اند.

طبق این گزارش، شهرک‌نشینان صهیونیست در نیمه نخست سال جاری میلادی، ۱۱۴۸ بار به فلسطینیان تعرض کرده‌اند که در نتیجه آن ۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. نابلس با ۴۷۰ مورد و رام‌الله با ۲۶۵ مورد، بیش‌ترین آمار تعرض از سوی شهرک‌نشینان را داشته‌اند.

همچنین مقامات صهیونیست، ۷۵ طرح توسعه یا ساخت شهرک‌های صهیونیستی جدید در کرانه باختری را مورد بررسی قرار داده‌اند که در مجموع ۱۳ هزار واحد صهیونیست‌نشین را در بر می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی ۸۲۲ اخطاریه تخریب را برای ساختمان‌های فلسطینی صادر، ۲۵۶ عملیات تخریب را اجرا و در مجموع ۳۰۳ ساختمان فلسطینیان را در کرانه باختری از جمله شهر قدس، تخریب کرده‌اند.

همچنین بر اساس گزارش ۶ ماهه نخست سال میلادی این مؤسسه فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست، باعث آسیب و بریدن بیش از ۸۳۴۰ اصله درخت شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1346659

مهمترین اخبار ایران و جهان: