نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 07:05

قوچان‌نژاد: ملی‌پوشان والیبال باید شلاق بخورند و آب دیده شوند

کارشناس والیبال ایران گفت: بازیکنان جوان تیم ملی باید زمان داشته باشند تا در جریان مسابقات شلاق بخورند و آب دیده شوند.

جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته اول لیگ ملت‌های 2023 اظهار داشت: پیش از اینکه بخواهم به صورت تخصصی درمورد بازی‌های هفته اول صحبت کنم باید به موضوعی اشاره کنم که نیاز اصلی والیبال ایران است. بحث رسیدگی به رده‌های پایه و توجه ویژه به بخش آموزش از نان شب هم برای والیبال ایران واجب‌تر است. اگر بخواهیم بازیکنان بیشتر و با کیفیتی داشته باشیم باید به کانون‌ها و آکادمی‌های والیبال توجه داشته باشیم، چراکه آنها مثل قارچ در حال رشد هستند.

وی ادامه داد: به عقیده من تیم‌ ملی والیبال همچنان در موضوع سرویس که این روزها یک نوع حمله در والیبال به شمار می‌رود ضعف‌هایی دارد که باید آنها را برطرف کند. امروزه در دنیا سرویس‌های پرسرعت و پرقدرتی زده می‌شود و تیم‌ها کمتر از سرویس‌های موجی استفاده می‌کنند. در دفاع روی تور و استفاده از توپ‌های برگشتی هم تیم ملی نیاز به تقویت دارد. فکر می‌کنم کادر فنی باید برنامه‌های متنوعی برای استفاده از توپ‌های برگشتی داشته باشد. ضمن اینکه با وجود احترام و ستایش ملی‌پوشان کنونی والیبال باید بگویم که جای خالی سعید معروف احساس می‌شود.

کارشناس والیبال ایران با اشاره به شکست تیم ملی مقابل ژاپن، عنوان کرد: واقعیت این است که ما اصلاً نباید ژاپن را با ایران مقایسه کنیم. آنها کشور انگیزه و اراده هستند و مردم سخت‌کوشی دارند. مسؤولان والیبال ژاپن روی ساختار و حتی قد بازیکنان این کشور کار می‌کنند و در مجموع باید گفت رشد ژاپنی‌ها اتفاقی نبوده است.

قوچان‌نژاد با بیان اینکه باید پای جوانی تیم ملی صبر کرد، گفت: حضور بازیکن بزرگی همچون سید محمد موسوی بسیار می‌تواند به تیم ملی کمک کند.ملی‌پوشان جوان هم باید در دوران مسابقات شلاق بخورند و آب دیده شوند. با تمام این شرایط به شخصه انتظار شکست مقابل اسلوونی را نداشتم و پیش از آغاز رقابت‌ها فکر می‌کردم که ایران بتواند از سد اسلوونی عبور کند. فکر می‌کنم فاصله زمانی بین دو مسابقه آخر موجب شد تا این شرایط رقم بخورد. 

وی درمورد بازی‌های هفته دوم تیم ملی ایران در لیگ ملت‌ها، خاطرنشان کرد: در هفته اول برخی از تیم‌ها به بازیکنان اصلی خود استراحت داده بودند، اما رفته رفته در حال تکمیل تیم‌های خود هستند و این موضوع می‌تواند کار را برای تمام تیم‌ها سخت کند؛ البته نکته مثبتی که برای والیبال ایران وجود دارد این است که حضور بازیکنان با انگیزه و بزرگ موجب می‌شود که ملی‌پوشان کشورمان هم با توان مضاعفی وارد میدان شوند. 

پیشکسوت والیبال ایران ادامه داد: در محجموع معتقدم که باید به این تیم ملی زمان داد. به هر حال جوانگرایی تاوان دارد و باید به ملی‌پوشان زمان داد تا اعتماد به نفس پیدا کنند. از طرف دیگر کادر فنی هم زمان می‌خواهد تا ترکیب مدنظرش را پیدا کند. بازهم تاکید می‌کنم که اگر دنبال شرایط بهتر در رده بزرگسالان هستیم باید اصلاحاتی را در رده نوجوانان و جوانان انجام دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1294359

مهمترین اخبار ایران و جهان: