نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 19:53

۴۰ درصد خدمات تأمین اجتماعی سمنان الکترونیکی است

سمنان- مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان، با بیان اینکه ۴۲ درصد از خدمات ارائه شده توسط این مجموعه الکترونیکی است، گفت: توسعه خدمات الکترونیک رویکرد این اداره کل است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال نیک اقبال در نشست خبری بعد از ظهر دوشنبه خود با حضور خبرنگاران به میزبانی تأمین اجتماعی سمنان، ضمن بیان اینکه یکی از راهبردها و رویکردهای این مجموعه در استان حرکت به سمت الکترونیکی کردن خدمات است، ابراز کرد: نسخه الکترونیکی در تمام استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ۴۲ درصد از خدمات تأمین اجتماعی استان سمنان الکترونیکی ارائه می‌شود، افزود: تسریع در ارائه خدمات به مردم، دقت و تسهیل امور از جمله ویژگی‌های خدمات الکترونیکی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه ۷۵ درصد از مردم استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، ابراز داشت: این میزان ۵۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر از مردم استان را در بر می‌گیرد که سالانه از خدمات تأمین اجتماعی در هشت شهرستان بهره می‌گیرند.

نیک اقبال با بیان اینکه سمنان در زمره سه استان با فراوانی بیمه شده تأمین اجتماعی در سراسر کشور است، گفت: تأمین اجتماعی در واقع بیمه پایه‌ای درمان به صورت مستقیم برای مردم است و از طریق مراکز درمانی به جامعه هدف خود خدمت رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان سمنان دو هزار و ۲۴۳ دریافت کننده بیمه بیکاری وجود دارد که ماهانه بیمه تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند، افزود: سال گذشته هفت میلیارد تومان برای تأمین مستمری این افراد هزینه شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان از افزایش بازنشستگان استان در یک سال اخیر خبر داد و بیان داشت: به ازای هر ۳.۸ بیمه شده یک بازنشسته در استان وجود دارد که آمار نسبتاً بالایی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347759

مهمترین اخبار ایران و جهان: