نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 11:04

سرقت از اتباع کشورهای همسایه در قالب مامور پلیس/متهم دستگیر شد

ری- فرمانده انتظامی ری از سرقت از اتباع کشورهای همسایه توسط مامور قلابی در جنوب تهران خبر داد و گفت: متهم دستگیر و به هفت فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خرداد ماه امسال در پی افزایش سرقت و اخاذی از شهروندان با عنوان مأمور پلیس در محدوده ری توسط یک مرد میانسال رسیدگی به موضوع و شناسایی این فرد در دستور کار کارآگاهان زبده پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان می‌داد، یک سارق حرفه‌ای در روستاهای اطراف ری ابتدا اتباع کشور های همسایه را شناسایی کرده و سپس به بهانه اینکه آنان مدارک هویتی نداشتند با جعل عنوان پلیس از این افراد سرقت می کند.

طرهانی در ادامه ابراز داشت: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی متوجه شدند، متهم دارای سابقه و به تازگی از زندان آزاد شده‌است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از شناسایی هویت این فرد با اقدامات اطلاعاتی، در بیستم خرداد ماه مخفیگاه متهم را در شهرری ردیابی کردند.

فرمانده انتظامی ری گفت: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی روز گذشته راهی مخفیگاه متهم شده و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه تجهیزات نظامی تقلبی از جمله بی‌سیم از مخفیگاه متهم کشف شده است، گفت: متهم ۴۱ ساله پس از انتقال به پلیس آگاهی ری هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر هفت فقره سرقت در پوشش مامور پلیس در نقاط مختلف ری اعتراف کرده که جهت شناسایی مال باختگان تحت نظر قرار گرفته است.

به گفته این مقام انتظامی کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282015

مهمترین اخبار ایران و جهان: