نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 12:44

محرومیت زدایی از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌کند

کرمانشاه- معاون هماهنگ کننده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به نگاه ویژه دولت، مجلس و سپاه به موضوع محرومیت زدایی، گفت: محرومیت زدایی از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال الدین آبرومند صبح جمعه در نشست امضای تفاهم نامه محرومیت زدایی بین استانداری کرمانشاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که با حضور فرماندهان سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، قرارگاه نجف و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با کمک نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و… پای کار محرومیت زدایی از کشور در حوزه‌های مختلف آمده است.

وی افزود: جامعه هدف قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و افراد کم برخوردار است که برای حل مشکلات آنها و جلوگیری از مهاجرت خانواده‌ها از روستا به شهر گام بر می‌دارد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: مسکن یکی از موضوعات بسیار مهم برای خانواده‌ها کم برخوردار و مددجویان است که اگر بتوانیم این موضوع را حل کنیم بخش قابل توجهی از مشکلات خانواده‌های کم برخوردار رفع می‌شود.

آبرومند ادامه داد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در بحث محرومیت زدایی در نقطه‌ای که لازم باشد حضور می‌یابد و امروز مصوباتی در حوزه آبرسانی، راه، سلامت و بهداشت، مسکن، اشتغال و… به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم از مهاجرت روستا به شهر جلوگیری کنیم، گفت: تمام اقدامات انجام گرفته در روستاها و خدمت رسانی به مردم باید منجر به ثروت آفرینی و اشتغال پایدار شود زیرا عمده مشکل ما مهاجرت روستا به شهر است و در این راستا سعی کرده‌ایم خدمات را به دل روستاها ببریم.

آبرومند عنوان کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با نگاه ویژه فرمانده سپاه پاسداران و دولت سیزدهم و شخص آیت الله رئیسی آغاز به کار کرد و بسترهای قانونی آن نیز توسط مجلس شورای فراهم شد و برای نخستین بار ردیف محرومیت زدایی به این قرارگاه اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به صورت جهادی به میدان آمده است، گفت: نباید برای انجام پروژه‌های محرومیت زدایی درگیر فرآیندهای پیچیده و طولانی اداری شویم و از مدیران اجرایی استان کرمانشاه تقاضا داریم جهادی پای کار باشند تا ثمرات این تفاهم نامه مشخص شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319559

مهمترین اخبار ایران و جهان: