نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 13:06

دانشگاه و مدرسه محلی برای مبارزه با مواد مخدر است

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش از مکان‌های جدی ما برای مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک ستاد مبارزه با موادمخدر و دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز برگزار شد.

اسکندر مؤمنی رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به طرح یاریگران زندگی گفت: از ابتدای سال ۱۶ شهید را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم این کشور کردیم. مردم به حق مطالبه دارند تا ما با مواد مخدر مبارزه کنیم.

وی با اشاره به اینکه نود درصد تریاک جهان در کشور همسایه تولید می‌شود گفت: افغانستان به کمک آمریکا و ناتو تبدیل به قطب تولید مواد مخدر صنعتی تبدیل شده است.

مؤمنی افزود: ما باید تلاش کنیم کسانی که به این بلا مبتلا شدند رها شوند در قدم بعد باید تلاش کنیم تا کسانی که به این مواد دچار نشدند، از این مواد دور نگاه داریم زیرا هزینه‌های درمان و ترک مواد مخدر قابل توجه است.

مؤمنی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش از مکان‌های جدی ما برای مبارزه با مواد مخدر است؛ گفت: دانشگاه آزاد از رویش‌های انقلاب اسلامی است که توانسته است جایی برای رشد کمی چشمگیر در توسعه آموزش عالی است.

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری مشترک میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه آزاد گفت: توانمندی و آگاهی بخشی از اجزای این تفاهم‌نامه است تا بتوانیم وظایفی را که بر دوش ماست با موفقیت بیشتری پشت سر بگذاریم. خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی هم از این پس ما را در این راه یاری خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 910159

مهمترین اخبار ایران و جهان: