نیوز سیتی!
13 آذر 1401 - 13:43

دانشجویان مصداق بارز نبض بیدار جامعه هستند/ لزوم گفتگوی دو جانبه اساتید و دانشجویان

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان در روز 16 آذر ثابت کردند که نه فقط جوینده دانش بلکه جوینده آزادی و استقلال بوده و مصداق نبض بیدار جامعه و سرمایه واقعی کشور هستند.

حمید یزدانی عضو هیات علمی دانشگاه پیام‌نور و دبیر قرارگاه کمک به ارتقا نظام حکمرانی‌کشور در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: روز دانشجو نماد خودباوری، زمان‌شناسی و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه است، آنچه این روز را وارد تقویم مناسبت‌های ملی ایرانیان کرده، شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران توسط رژیم طاغوت است.

وی افزود: روزی که سه دانشجو قربانی شدند تا رد خون آن ها برای همیشه در چهره دانشگاه نقش ببندد و همواره نماد میهن پرستی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی فرزندان این مرز و بوم باشد.

یزدانی اظهار کرد: دانشجویان فهیم و بصیر ایران اسلامی در آن روز ثابت کردند که دانشجو نه فقط جوینده دانش است بلکه جوینده آزا

دی و استقلال نیز هست و دانشجویان مصداق نبض بیدار جامعه و سرمایه واقعی و ماندگار کشور و کلید سعادت فردای ایران هستند.

دبیر قرارگاه کمک به ارتقا نظام حکمرانی کشور تاکید کرد: دانشگاه‌ها به عنوان مهم‌ترین نهاد علمی، جایگاه ویژه‌ای در تربیت نیرو‌های فرهیخته و جوان دارند تا با تعلیم درست و اساسی سرمایه‌های انسانی را برای ورود به بازار کار آماده کنند و به این‌صورت پیشرفت همه جانبه کشور را رقم بزنند.

وی در ادامه گفت: مراکز علمی آموزش عالی در وابستگی یا استقلال کشور‌ها سهم زیادی دارند و از همین رو آن‌ها همواره در معرض حمله و تهاجم بیگانگان و زورگویان قرار گرفته اند.

مشاور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: هم‌گرا کردن ظرفیت علمی، تخصصی ملی و حاکمیتی جهت تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان، جریان‌سازی و تعمیق گفتمان جهاد علمی و تبدیل گفتمان علمی به گفتمان غالب در کشور و همچنین مسئله شناسی تحلیلی، سیاست‌پژوهی و مشارکت حداکثری اساتید در راستای کمک به ارتقای نظام حکمرانی کاری است که باید دانشگاه‌ها در آن نقش اساسی داشته باشند.

وی افزود: در شرایط خطیر امروز که دشمنان دانشگاه و دانشجو را هدف قرار داده اند و سناریوهای متنوعی برای انحراف جنبش دانشجویی و خاموش کردن ندای استکبارستیزی، حق‌طلبی و آرمان‌خواهی آن ها را دنبال می‌کنند، بازخوانی و تامل در نقش دانشجو در تحقق آرمان‌ها و شعارهای اصیل انقلاب اسلامی و ظرفیت‌سازی‌های موثر برای تضمین پیشرفت ایران اسلامی امری ضروری است.

دبیر قرارگاه کمک به ارتقا نظام حکمرانی کشور گفت: امروز دانشجویان وظیفه سنگین‌تری در عرصه علم و دانش دارند، عرصه‌ای که در روز ۱۶ آذر با خون سه شهید رنگین شده و امروز آن‌ها پاسدار آن خون‌ها هستند و برای ساختن ایرانی قدرتمند و با اقتدار در برابر توطئه‌های دشمن تلاش مضاعف نمایند.

وی افزود: اساتید در دانشگاه‌ها باید با دانشجویان در گفتگوی آزاد شرکت کنند و بکارگیری اخلاق اسلامی را در همه کارهای فردی و اجتماعی واجب ترین کار بدانند و کمک کنند الگوی مناسبی برای پیاده سازی اخلاق اسلامی در همه امور جامعه جاری و ساری گردد، حکمرانی اخلاق اسلامی باعث تعالی جامعه و گام برداشتن در راستای  تمدن سازی نوین اسلامی را میسر خواهد نمود.

یزدانی تاکید کرد: راه نفوذ به شبکه کامل مصون سازی نشده جوانان در برابر ضد اخلاق ها باعث ناآرامی ها و اغتشاشات در کشور شده است. ستمگران به  این مرز و بوم سناریوهای سنگین و خبیثانه برای ایجاد صدمات روحی و اجتماعی به مردم بالاخص جوانان این کشور، طرح ریزی و برنامه ریزی نمودند که با تبیین گری اساتید ارزشی در دانشگاه‌ها و هوشیاری دانشجویان حتی فکر کردن به اجرایی نمودن  این نقشه ها را از بدخواهان خواهد گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در پایان گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاهی باید کمک کنند حلقه های مفقوده حکمرانی دینی در کشور شناسایی و با تعامل دو طرفه مسئولین کشور و دانشگاه ها و نگاه حل مسئله، نظام حل مسائل را برای امیدآفرینی هر چه بیشتر و ایرانی قوی تر از قبل پایه ریزی و اجرایی شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 896659

مهمترین اخبار ایران و جهان: