نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1403 - 12:56

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

استاندار کرمان، گفت: برای درمان ناباروری در استان کرمان تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم و بیمه سلامت نیز مشوق‌های خوبی در این حوزه گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه با توجه به وقوع سیل در برخی نقاط استان، فرمانداران در این جلسه شرکت نکردند و در حال پیگیری امور هستند، اظهار داشت: آموزش و پرورش ظرفیت بزرگی در تمام زمینه‌ها از جمله تغییر باورهای فرهنگی در حوزه جمعیت و جوانی جمعیت دارد و هیچ نهادی مانند آموزش و پرورش در این حوزه اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه همه ما مدرسه رفتیم و خاطرات زیادی از مدرسه و این دوران به یاد داریم که فراموش نمی‌شود این موضوع نشان‌دهنده اثرگذاری مدرسه است، گفت: آموزش و پرورش باید در جلسات ستاد جوانی جمعیت استان کرمان حضور موثر داشته باشد و برنامه ارائه بدهد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای درمان ناباروری تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم، بیان کرد: بخشی از این تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت و از طریق کمیته امداد پرداخت می‌شود و حتماً به این مسئله کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت نیز مشوق‌های خوبی در این حوزه گذاشته است که باید این تسهیلات را به معلمان و اولیای دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کرد و آگاهی داد، گفت: جامعه فرهنگی باید برای رفع این مشکل کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری پای کار بیاید و یک ظرفیت بزرگ است.

فداکار با اشاره به اینکه متاسفانه سی سال تبلیغ منفی علیه فرزندآوری در کشور شده است، ادامه داد: امروز می‌بینیم که چه خسارت بزرگی به کشور وارد شده است و با هر امکانی که وجود دارد باید این خسارت را جبران کرد و این ظرفیت وجود دارد.

وی با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، عنوان کرد: تجلیل از معلمان تجلیل از خوبی‌ها است و فرمانداران نسبت به این امر در سطح شهرستان اهتمام و با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مهم و انسان‌ساز است که از آموزش و پرورش کشور جدا نیست، گفت: بر روز زمینی که برای ساخت دانشگاه فرهنگیان در کرمان اختصاص داده شده باید کار ساختمانی شروع شود و وزارت آموزش و پرورش هم باید پای کار بیاید.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در کرمان املاکی دارد که می‌تواند با مولدسازی کمک کند تا این دانشگاه به سرانجام برسد و ما هم در ادامه کار کمک خواهیم کرد، افزود: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در جنوب کرمان ضرورت دارد و از تمرکز دانشجویان جنوب در مرکز استان می‌کاهد و حتماً لازم است.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1704461

مهمترین اخبار ایران و جهان: