اردبیل- معاون توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: دستگاههای اجرایی در مسیر خدمترسانی به مردم کمر همت ببندند تا شاهد تولید نارضایتی در جامعه نباشیم.
به گزارش خبرنگار مهر، کاظم دبیر شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل ضرورت رعایت حقوق ارباب رجوع و جلب رضایتمندی مردم را در مراجعه به ادارات، دستگاهها و نهادهای خدماترسان یادآور شد و اظهار کرد: ما وظیفهای جز حل مشکلات و گرهگشایی از مسیر خدمترسانی به آحاد جامعه را نداریم.
وی از ابلاغ دستورالعمل جدید برای خدمترسانی مناسب و اصلاح فرآیندها را یادآور شد و تصریح کرد: دستگاههای اجرایی باید برخی از شیوهها و فرآیند اداری سختگیرانه خود را اصلاح کنند تا ما سهولت ارائه خدمات به مردم را شاهد باشیم.
معاون توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل با انتقاد از برخی ادارات و بانکهای عامل که زمینه تولید نارضایتی مردم را فراهم کردند، گفت: شایسته است بخش عظیمی از خدمات در بستر الکترونیکی و بدون مراجعه مکرر انجام شود و در کنار آن قرار بود بانکها بدون دریافت ضامن و یا مدارک مکرر، اسباب رضایتمندی مراجعین را فراهم کنند که این امر تحقق نیافته است.
دبیر افزود: برخی ادارات و بانکها همچنان گرفتار کاغذبازی هستند و مردم از ارائه مدارک کپی به آنها به سطوح آمدند که بهتر است با اصلاح فرآیندها، زمینه و بستر جلب رضایت مردم فراهم آید.
وی از فعال شدن سامانه ۱۱۱ استانداری اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این سامانه مختص ثبت شکایات و نارضایتیهای مردم است که به صورت ۲۴ ساعته سعی خواهیم کرد پاسخگوی مردم و گرهگشای گلهها و شکایتهای آنها از طریق دستگاهها و نهادهای اجرایی باشیم.
دبیر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در بستر این سامانه ثبت شکایات و بررسی موضوعات انجام میشود و قطعاً با مدیران و کارگزارانی که دچار قصور و کوتاهی باشند، برخورد خواهد شد.
وی بیان کرد: نباید میز خدمت در ادارات شکل ظاهری به خود بگیرد بلکه بهتر است با به کارگیری بهترین نیروها و صبورترین افراد در پاسخگویی به مردم، میز خدمت در ادارات فعال شده و شکل نمایشی به خود نگیرد.
معاون توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل از مدیران دستگاههای اجرایی و عضو شورای اداری خواست تا با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال، در مصرف گاز الگوهای مناسب را رعایت کرده و امر بهینه مصرف کردن را در دستور کار قرار دهند.