نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 14:22

نشانه مهم فشار خون بالا

متخصص طب سنتی گفت: افرادی که فشار خون دارند سنگینی سر را حس می‌کنند؛ افراد به محض حس کردن فشار روی سر و افتادگی چشم می‌توانند فشار خون بالا را حس کنند. از طرف دیگر، سستی پا و خستگی، نشانه‌های افت فشار شدید هستند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حسین خیراندیش، متخصص طب سنتی، در شبکه دو سیما، اظهار کرد: برای مرور داشتن به بیماری فشار خون باید گفت در بلغمی‌ها و دموی‌ها، استعداد و احتمال فشار خون بیشتر است. این بدان معنا نیست که افراد با دو طبع صفرایی و سودایی دچار فشار خون نخواهند شد، بلکه تنها احتمال این امر در میان‌ آنها به نسبت کمتر است. این بیماری بسیار بی‌سر و صدا است و با سرعت توسعه پیدا می‌کند. فشار خون بیشتر به سبک زندگی و تغذیه افراد ارتباط دارد.

وی درباره روش تشخیص فشار خون اظهار داشت:سنگینی سر نشانه بسیار قابل اتکا برای تشخیص سنگینی سر است. افرادی که فشار خون دارند سنگینی سر را حس می‌کنند؛ افراد به محض حس کردن فشار روی سر و افتادگی چشم می‌توانند فشار خون بالا را حس کنند. از طرف دیگر سستی پا و خستگی نشانه‌های افت فشار شدید هستند. 

این متخصص طب سنتی درباره نشانه‌های فشار خون پنهان، گفت: زمینه مشکلات فشار خون در همه وجود دارد و گاهی اتفاق می‌افتد اما در افراد بدخور یا پرخور بیشتر دیده می‌شود. این مسئله گاهی حتی در بین جوانان نیز به وجود می‌آید. پر خونی ناشی از بدغذایی، بدخوری، همیشه‌خوری و ناجویده خوری است. نجویدن غذا و نداشتن خلط لطیف باعث هضم نشدن غذا می‌شود. اصل بروز بیماری از این‌ جا شروع می‌شود؛ افرادی که پرخون می‌شوند باید ابتدا درست جویدن غذا را انجام دهند، سپس تصمیم بگیرند تا قبل از سیر شدن غذا خوردن را رها کنند تا فضایی برای غذا، هوا و آب در معده آن‌ها باقی بماند. 

وی افزود: اگر بخواهیم خیلی لوکس زندگی کنیم باید صبحانه و شام بخوریم و ناهار را رها کنیم. صبح و شام غذا خوردن موجب پیشگیری از فشار خون است و مجموعه‌ای از مشکلات خونی را کنار می‌گذارد. اگر فردی باید و نبایدهای تغذیه را نمی‌داند کافی است که غذای خود را فقط صبح و در هنگام شام بخورد.

خیراندیش گفت: به هنگام غذا نباید آب خورد؛ آب یخ باعث ایجاد خلط کثیف می‌شود و برای سلامتی خوب نیست. افراد جای ناهار خوردن می‌توانند به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند اما ترجیحا به خواب عمیق نروند. ما برای کاهش حجم غذا یک پیشگیری داریم و همچنین با حجامت می‌توانیم کاهش حجم خون داشته باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228015

مهمترین اخبار ایران و جهان: