نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 15:07

پاشینیان: مذاکرات در مسکو درباره کریدور لاچین رضایت‌بخش نبود

نخست وزیر ارمنستان می‌گوید که نتیجه مذاکرات اخیر در مسکو درباره رفع انسداد کریدور لاچین، رضایت‌بخش نبوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با اشاره به مذاکرات ۲۵ مه(چهارم خرداد) با همتایان روس و جمهوری آذربایجانی وی، گفت که نتیجه این مذاکرات رضایت‌بخش نبود.

پاشینیان در پارلمان ارمنستان گفت: یادآور می‌شوم که یکی از موضوعات مورد بحث (در مذاکرات) به شرایط بشردوستانه جاری در قره‌باغ و بسته شدن غیرقانونی کریدور لاچین مربوط می‌شد.

وی افزود: درباره این موضوع با همتایان روس بحث کردیم. نمی‌توان گفت که نتایج مذاکرات رضایت‌بخش بود. مسدود شدن کریدور لاچین در حضور صلح‌بانان روس، بسیار ناراحت‌کننده است. برای حل و فصل این وضعیت، همچنان به مذاکره با شرکای روس ادامه خواهیم داد.

پاشینیان در نشست سه‌جانبه با روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان گفته بود که کشورش و باکو بر سر به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی به توافق رسیده‌ و با استناد به این توافق، در راستای حل و فصل اختلافات گام بر می‌دارند. وی تاکید کرده بود که این موضوع(به‌رسمیت‌شناختن) به شرط تضمین امنیت جمعیت ارمنی قره‌باغ محقق می‌شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که پنجشنبه هفته گذشته در مسکو در نشستی سه‌جانبه، میزبان الهام علی‌اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و پاشینیان، بود، روند حل مناقشه قره‌باغ را مثبت ارزیابی کرده بود.

تنش‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با محوریت گذرگاه لاچین درگرفته است. کریدور لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره‌باغ کوهستانی متصل می‌کند.

گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را فعال محیط زیست می‌خواندند، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲(۲۱ آذر ۱۴۰۱)، کریدرو لاچین را که نیروهای حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده‌اند را مسدود کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1246915

مهمترین اخبار ایران و جهان: