نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 22:34

کمک ۱.۱ میلیارد تومانی خیران زرندی برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان

خیران زرندی همزمان با ماه بهار قرآن با شرکت در جشن گلریزان یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام شجاعی امام جمعه زرند امروز در جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با اشاره به احادیث و روایات اظهار کرد: بهترین انسان‌ها نزد خداوند افرادی هستند که با اعمال و رفتار خود در جهت رضایت خداوند و با هدف خدمت به مردم گام بر می‌دارند.

 امام جمعه زرند با اشاره به اینکه خیران خداجوی و همیشه در صحنه شهرستان زرند همواره در کارهای خیر و خداپسندانه پیش قدم بوده‌اند، افزود: خداوند به خیران وعده داده که اگر کوچکترین گرهی از مشکلات انسان را باز کنند خداوند متعال نیز در روز قیامت گره آنان را باز خواهد کرد.

 ابوالفضل فرح‌بخش رئیس دادگستری شهرستان زرند هم با قدردانی از حضور خیران در این مراسم معنوی و ارزشمند افزود: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمک به‌ سلامت جامعه و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و گذشت را در جامعه در پی دارد.

 این مقام قضایی افزود: کمک به اینگونه زتدانیان آبرومند، منجر به بازگشت سعادتمندانه زندانی به جامعه و از همه مهمتر بازگشت سرپرست خانواده به کانون گرم خانواده و روشن شدن چراغ زندگی خانواده زندانی می‌شود.

 فرح‌بخش ابراز امیدواری کرد: با کمک خیران و ستاد دیه و همچنین گذشت شاکیان از بخشی از طلب خود، شاهد آزادی ۱۵ زندانی جرایم غیر عمد در سطح شهرستان زرند باشیم.

سید رضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند هم در ای مراسم یکی ازمهمترین اهداف برگزاری جشن گلریزان را فرهنگ‌سازی و پیشگیری از جرایم غیرعمد و کاهش آمار زندانیان عنوان و اعلام کرد: ۱۵ زندانی مالی با بدهی ۳ میلیارد تومانی در زندان زرند در انتظار کمک‌های سخاوتمندانه مردم هستند.

فرماندار زرند با بیان اینکه صنایع و معادن فعال منطقه و بنگاه‌های اقتصادی همواره به‌عنوان پشتوانه‌ای قابل اطمینان برای ستاد دیه جهت آزادی زندانیان غیرعمد بوده‌اند، خاطرنشان کرد: با همت و تلاش شرکت‌های صنعتی و معدنی و مردم نوع‌دوست و خیر با اهدای ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شد.

 ۲۴۲ زندانی جرایم غیرعمد در استان کرمان چشم‌انتظار آزادی هستند

سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان نیز با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: در حال حاضر ۲۴۲ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های سراسر استان وجود دارد که برای آزادی آنها ۳۵ میلیارد تومان نیاز است

 وی گفت ۱۵ زندانی جرایم غیر عمد در زرند وجود دارد که برای آزادی آنها قریب ۳ میلیارد تومان نیاز است.

به گفته علی عامری رئیس زندان زرند سال گذشته به‌همت خیران این شهرستان زمینه آزادی ۱۳ نفر از زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد.

پایان پیام/۸۰۰۲۲/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158468

مهمترین اخبار ایران و جهان: