نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 14:59

امام جمعه بیله سوار: پایاب سد خدافرین نیازمند توجه جدی است

امام جمعه بیله سوار گفت: پایاب سد خدافرین نیازمند 4000 میلیارد دیگر برای تکمیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی،سیاسی شهرستان بیله سوار، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: انسان اگر در تمام اعمال خود، خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود ببیند، موفق خواهد شد و به سعادت خواهد رسید.

وی افزود: به تعبیری تقوا لازم و ملزوم کارها و اعمال و رفتار انسان‌هاست و انسانی که در این مسیر قدم بردارد، قطعاً هم در این دنیا و هم در سرای آخرت، به سعادت و جایگاه ابدی خود نائل خواهد آمد.

امام‌جمعه بیله سوار با برشمردن انواع حقوق شهروندی و اجتماعی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: عفاف و حجاب یکی از بزرگ‌ترین رفتارها و به تعبیری حقوق اجتماعی است و آیات و روایات مختلفی به کرار دراین‌باره آمده و همه انبیا و اولیا الهی به این امر تأکید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر خدای‌ناکرده در این حوزه غفلت نماییم و توجه جدی نداشته باشیم آسیب جدی گریبان گیر خانواده‌هایمان خواهد شد.

عزیزی تشریح کرد: از همین تریبون مقدس و به نمایندگی از طرف اهالی شریف و باغیرت بیله سوار از اقدام به‌موقع و قاطعانه و هوشمندانه فراجا به‌ویژه سردار رادان در خصوص طرح ساماندهی و برخورد با هنجارشکنان در جامعه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

وی بیان کرد: فراجا واقع در این زمان غیرت به خرج داد و الان نوبت مردم و مسئولین است که با تبیین و تشریح این حرکت عظیم در بین قاطبه مردم مکمل و کمک یار فراجا باشند‌.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار عنوان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال فروپاشی کانون خانواده و در رأس آن تنزل جایگاه زن در جامعه هستند و هرزگی و بی‌بندوباری را به‌عنوان آزادی مطرح و اذهان عمومی را با این‌گونه مسائل و با مانور رسانه‌ای، مشوش می‌کنند که هوشیاری و ورود جدی اعضای خانواده در این زمینه مورد تأکید است تا خدای‌ناکرده آسیب اجتماعی بیش از این دامن‌گیر خانواده‌ها نگردد.

وی افزود: کسانی که از برکات و مواهب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متنعم و بهره‌مند هستند، باید به قانون تمکین نمایند و با پوشش عفیفانه در محل کاره‌ای خود حاضرشده و به ارائه خدمات به ارباب و رجوع بپردازند.

عزیزی در ادامه با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، تشریح کرد: شکرگزار خداوند تبارک‌وتعالی هستیم که به مدت یک ماه مهمان خداوند بودیم، خوشا به حال آنان که در این ماه پرفضیلت بهترین بهره‌ها را برده و خود را بیش‌ازپیش به درگاه ربوبی پروردگار نزدیک و نزدیک‌تر کردند.

وی تأکید کرد: پایان این ماه پرفضیلت زمانی لذت‌بخش می‌شود که انسان با پرداخت زکات فطریِه خود، یاریگر محرومان و مستضعفان عالم می‌شود و این همان کارنامه الهی انسان در پایان یک ماه بندگی است.

امام‌جمعه بیله سوار با تبریک دوم اردیبهشت، سالروز تأسیس نهاد مقدس و مکتبی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دشمنان امروز از وجود سپاه هراسان هستند چون‌که این نهاد مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح کشور از چنان قدرت برخوردار است که خواب را از چشمان سردمداران استکبار گرفته و پریشانشان کرده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب و عالی دولت سیزدهم، خطاب به دکتر رئیسی گفت: جناب آقای رئیس‌جمهور، منطقه مغان به‌ویژه شهرستان مرزی و محروم بیله سوار، با بحران بی‌آبی مواجه است که اگر این امر در زمان مناسب درمان نشود دچار خسران خواهد شد.

عزیزی تشریح کرد: پایاب سد خدافرین با ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، چندین سال پیش در این منطقه راه‌اندازی شد؛ ولی اکنون پس از چند سال به دلیل عدم اختصاص بودجه، در حال نابودی و فرسودگی است.

وی گفت: تقاضا داریم با اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد تومان دیگر برای این ابر پروژه ملی، منطقه مغان را از بحران بی‌آبی نجات دهید تا برای همیشه در قلب و دل این مردمان زحمتکش و باغیرت جای‌گیرید.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1163224

مهمترین اخبار ایران و جهان: