نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 15:04

اردبیل آخر هفته گرمی را سپری خواهد کرد

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی از فردا جهت جریانات جوی در اردبیل تغییر می‌یابد و با وزش باد جنوبی گاهی تند روند افزایشی دما شیب بیشتری به خود خواهد گرفت.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان با بیان اینکه امروز جریانات جوی در اکثر نقاط استان شمالی خواهد بود، اظهار کرد: با اینکه نسبت به دیروز به صورت نسبی بر دمای هوا افزوده می‌شود اما گاهی با توجه به افزایش رطوبت خزری بر میزان ابرناکی افزوده شده و در پاره‌ای از اوقات شاهد رخداد مه به ویژه در نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از فردا جهت جریانات جوی در اردبیل تغییر می‌یابد و با وزش باد جنوبی گاهی تند روند افزایشی دما شیب بیشتری به خود خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در برخی نواحی مرکزی و جنوبی استان وقوع پدیده گرد و خاک محلی دور از انتظار نخواهد بود و طی روز جمعه بر سرعت وزش باد جنوبی افزوده خواهد شد.

محمدی افزود: لازم به ذکر است که تا بعد از ظهر روز پنج شنبه با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی نواحی به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق احتمال می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر وقت روز پنج شنبه با نفوذ سامانه بارشی زودگذر و نسبتاً ضعیفی در غالب مناطق استان ضمن کاهش دمای هوا، رگبار باران و رعد و برق در نواحی مستعد بارش تگرگ و اصابت صاعقه پیش بینی می‌شود که این سامانه‌ی بارشی اوایل روز شنبه از استان خارج می‌شود و جوی نسبتاً پایدار با کاهش ابرناکی در استان حاکم می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157724

مهمترین اخبار ایران و جهان: