نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 09:03

سمنان در بخش رشد اقتصادی رتبه سوم را کسب کرد/ نیاز سمنان به ۱۰ هزار نیروی کار در حوزه صنعت

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه این استان در سال ۱۴۰۱ رتبه سوم در بخش رشد اقتصادی را به خود اختصاص داد، گفت: مشکل عمومی استان سمنان کمبود نیروی کار است و به ۱۰ هزار نیروی کار ساده و ماهر در حوزه صنعت نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: کسب رتبه سوم این استان در بخش رشد اقتصادی، باعث شگفتی و مرهون ظرفیت نیروهای انسانی توانمند است.

وی ضمن قدردانی از برگزاری مستمر جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، بیان کرد: این جلسات بهینه و با خروجی مطلوب است که به‌صورت منظم و مستمر برگزار می‌شود و اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی به بهترین نحو، ایفای نقش می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، مدیریت‌های سال گذشته در حوزه صنعت و کشاورزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته شاهد هم‌افزایی خوبی در حوزه‌های مدیریتی در بخش‌های مختلف بودیم و امیدواریم ناترازی‌های موجود تقلیل یابد و مسیر توسعه هموارتر شود.

صادقی از کمبود نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین مشکل استان سمنان یاد کرد و افزود: مشکل عمومی استان کمبود نیروی کار است و در این راستا مکاتباتی با ریاست جمهوری داشتیم و اعلام کردیم به ۱۰ هزار نیروی کار ساده و ماهر کار در حوزه صنعت نیازمندیم.

وی تصریح کرد: مردم استان سمنان تحصیل‌کرده هستند و فرهنگ کار در استان سمنان متفاوت است؛ از این رو برای تأمین نیروی کار ساده با مشکل مواجه هستیم که این مسأله ایجاب می‌کند به کاریابی‌های استان‌های دیگر اعلام نیاز کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به‌ضرورت و تداوم رشد تولید در سال جاری، همکاری بانک‌های عامل را در پرداخت تسهیلات مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود مشکلات حاکم بر کشور در بخش کمبود نقدینگی، شاهد درخشش و همکاری شبکه‌های بانکی استان در بخش اعطای تسهیلات بودیم.

صادقی بیان کرد: همچنین استان سمنان در سال گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز همراهی بانک‌ها مستمر خواهد بود و تلاش می‌شود روش‌های مختلفی برای پرداخت تسهیلات بکار گرفته شود تا کاهش تورم و رشد تولید را به همراه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال چند برنامه شاخص تدوین شد که با هم‌افزایی نهادهای مرتبط، عملیاتی می‌شود.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1154724

مهمترین اخبار ایران و جهان: