نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 16:39

انجام ۴۴ هزار آزمایش تشخیص در دامپزشکی زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از انجام ۴۴ هزار و ۲۳۰ مورد انواع آزمایش تشخیصی در آزمایشگاه‌ دامپزشکی این استان خبر داد.

محمدباقر حاج‌کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: آزمایشگاه دامپزشکی استان دارای بخش‌های مختلف سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل شناسی، کنترل کیفی مواد غذایی و ... است که هر کدام از این بخش‌ها بر روی نمونه‌های ارسالی در حوزه‌های مختلف دامپزشکی از جمله دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل، واکسن، دارو، مکمل، خوراک و فرآورده‌های خام دامی به آزمایشگاه اقدام به انجام آزمایش‌های تخصصی کرده و نتایج حاصله را جهت انجام اقدامات بعدی به بخش فنی مربوطه اعلام می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در خصوص عملکرد آزمایشگاه‌ دامپزشکی استان از هفته دولت سال گذشته تا کنون گفت: به منظور حفظ سرمایه‌های دامی و تأمین سلامت عمومی جامعه در یک سال گذشته ۴۴ هزار و ۲۳۰ مورد آزمایش‌های مختلف تشخیصی توسط کارشناسان آزمایشگاه اداره‌کل دامپزشکی استان انجام گرفت. 

وی با اشاره به حساسیت و سختی کار در آزمایشگاه تصریح کرد: کارشناسان آزمایشگاه باید دقت بالایی در بررسی نمونه‌های مختلف داشته باشند تا از بروز هر گونه مشکل بهداشتی در چرخه غذایی مصرف کنندگان و انتشار عوامل بیماری‌زا به محیط زیست پیشگیری شود. 

حاج کاظمی افزود: قرار گرفتن در معرض ابتلاء به انواع بیماری‌های مسری از قبیل تب‌مالت، آنفلوانزا، سیاه زخم، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سایر بیماری‌های مشترک و استنشاق مواد مضر، از جمله خطرات پیش‌روی کارکنان آزمایشگاه است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان لازمه کار در آزمایشگاه را داشتن تخصص لازم و دقت عمل بالا دانست و تصریح کرد: آزمایش‌های تشخیصی به عنوان ابزاری بسیار مهم در کنار سایر روش‌های تشخیص بیماری‌ها، کمک فراوانی در تشخیص به هنگام انواع بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذایی و باقیمانده‌های دارویی در مواد غذایی مورد مصرف مردم دارد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477524

مهمترین اخبار ایران و جهان: