نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 16:08

۱۶۰۰ پروژه با اعتبار بیش از هزارو ۴۴۹ میلیارد تومان در گنبدکاووس کلنگ زنی و افتتاح شد

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در دهه فجر امسال تعداد یک‌هزارو ۶۰۰ پروژه با اعتبار یکهزارو ۴۴۹ میلیارد تومان با حضور استاندار افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس مهدی دهرویه ظهر امروز در مراسم متمرکز پروژه های دهه فجر شهرستان گنبدکاووس با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل استان گلستان در دانشگاه شمس اظهار کرد: راهبردهای استاندار گلستان در استان، مردمی و ارتباط با مردم، برنامه محور بودن و تدوین چشم انداز گلستان تا افق ۱۴۰۴ سبب شده تا در یکسال گذشته شاهد تحولات خوبی در استان باشیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سالهای گذشته استان گلستان دچار سیاست زدگی شده و در این دولت، استان از سیاست زدگی دور بوده و خود را از کوچه و پس کوچه های سیاست زدگی خود را رها کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در اوائل تشکیل دولت سیزدهم، استان گلستان به ویژه گنبدکاووس با تنش شدید آبی روبرو بود و با احتساب روستاهای اقماری چیزی حدود ۸۹۵ لیتر برثانیه کمبود آب داشت.

وی ادامه داد: در سال گذشته حفر و تجهیز چاه آب شرب در دستور کار قرار گرفت و تاکنون چندین چاه اب شرب در شهرستان حفر شده و دو حلقه چاه اب شرب دیگر حفر خواهد شد.با حفر این چاهها به جرات می توانیم بگوییم که مشکل کمبود و چالش آب در شهرستان مرتفع و کاهش پیدا می کند.

دهرویه گفت: گنبدکاووس در حوزه بهداشت و درمان مشکلات فراوانی دارد و توانستیم در دهه فجر امسال مرکز ام ار ای با تعرفه دولتی را در بیمارستان شهید مطهری راه اندازی کنیم.همچنین مرکز آنژطوگرافی و عمل قلب باز نیز در بیمارستان پیامبراعظم(ص) شهرستان فعال شده است.در حال تجهیز و شروع بکار لاپاراسکوپی در شهرستان گنبدکاووس بوده و بزودی خبرهای خوبی در این حوزه اطلاع رسانی می شود.

وی بیان کرد: در شهرستان گنبدکاووس تعداد ۱۲ در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد هشت هزارو ۵۰۰ نفر تشکیل پرونده دادند.تاکنون سند ۱۰۰ هکتار از اراضی گنبدکاووس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است. در حال حاضر تعداد ۹۶ واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان در حال احداث بوده که از این تعداد ۳۲ واحد ان در نوروز ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: در حوزه راه ها با پیگیری های نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و از محل مصوبات سفر دکتر نیکزاد مبلغ ۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که انقلابی در حوزه راه های شهرستان است.

وی یادآور شد: در راستای دستور استاندار و مصوبه شورای تامین استان مبنی بر تخریب اب بندان های غیرمجاز تاکنون ۱۶ اب بندان تخریب شده و اراضی این اب بندان ها در اختیار مالکان و ذینفعان آنها برای کشت محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

دهرویه گفت: امروز با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تعداد یکهزارو ۶۰۰ طرح و پروژه عمرانی اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار یکهزارو ۴۴۹ میلیارد تومان کلنگ زنی و یا افتتاح می شود که از این تعداد یکهزارو ۳۲۴ پروژه با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان و اشتغال دوهزارو ۵۶۰ نفر اقتصادی و اشتغالزا و ۲۷۶ پروژه با اعتبار ۵۴۹ میلیارد تومان عمرانی است.

مردم ایران با ایستادگی خود ثابت کردند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

امام‌جمعه گنبدکاووس گفت: امروز در جشن چهل و چهارمین سالگردیروزی انقلاب مردم با ایستادگی و اقتدار خود ثابت کردند که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند‌.

حجت الاسلام محمود ترابی اظهار کرد: در دهه فجر باید موفقیت های خود را مرور کرده و معایب و شکست های خود را‌مقایسه و انها را رفع کنیم و این ایام باید چراغ راه اینده درخشان ما باشد که بخشی از ان همین کلنگ زنی و افتتاح پروژه ها است.

وی تصریح کرد: تلاش شبانه روزی و صادقانه دولت سیزدهم سبب شده تا بخشی از عقب ماندگی های ۱۰ سال گذشته مربوط به دولت قبل جبران شود.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دشمن هزار بار یا حداقل ۱۰۰ برابر کودتای ۲۸ مرداد در اغتشاشات و اشوب های اخیر برنامه ریزی کرده بود و مردم ایران با ایستادگی و عدم همراهی با تبلیغات دروغین فضای مجازی دشمن مشت محکمی بر دهان همه مخالفان نظام جمهوری اسلامی زدند.

وی بیان کرد: حضور نوجوانان و جوانان گنبدی و استانی در مراسم اعتکاف بر این گفتار تاکید دارد و از یکهزارو ۴۳۰ معتکف گنبدی ۹۰ درصد نوجوان و جوان هستند.

دشمن نتوانست وحدت بین شیعه و سنی استان گلستان را خدشه دار کند

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: مردم شیعه و سنی استان گلستان به ویژه گنبدکاووس در کنار هم با وحدت، تعامل و همزیستی مسالمت امیز زندگی می کنند ودر اتفاقات اخیر علیرغم همه تلاش دشمن، نتوانستند بین وحدت شیعه و سنی خدشه ای ایجاد کنند.

آخوند عبدالباسط نوریزاد اظهار کرد: مردم استان گلستان، استاندار را طبیب حاذق برای جان خود دانسته و وی طبیب روشنفکر برای جامعه سیاسی و اجتماعی استان هستند. انتظار داریم در توزیع عادلانه اعتبارات و توسعه و پیشرفت استان، نگاه ویژه به شهرستان گنبدکاووس داشته باشند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1020368

مهمترین اخبار ایران و جهان: