نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 13:10

لیاقت قهرمانی داریم/ برزیلی‌ام اما مسی را دوست دارم

بازیکن تیم فوتبال بانوان سپاهان گفت: امسال شرایط بسیار خوبی داریم، کادر فنی عالی و تیم بسیار یکدستی داریم و تیمی هستیم که لیاقت قهرمانی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، افسانه اقبال بازیکن تیم فوتبال بانوان باشگاه سپاهان در پست دفاع بازی‌ می‌کند، متولد ۲۳ مرداد ماه ۱۳۶۹ در بندرانزلی است و می‌گوید که تاریخ تولدش را هم دست‌کاری نکرده است؛ پس از پیروزی شیرین سپاهانی‌ها در سیرجان، خبرنگار فارس گفت‌‌وگویی با افسانه اقبال داشته که آن را در ادامه می‌خوانید.

فارس:از کجا و چگونه به فوتبال علاقمند شدید؟

اقبال: از بچگی در زمین خاکی‌ها بازی می‌کردم، در سال ۷۹ از فوتسال بانوان شروع کردم، از سال ۸۴ زیر نظر مریم ایراندوست در ملوان به صورت حرفه‌ای به فعالیت پرداختم.

فارس:دوره دوم حضور خود در سپاهان را تجربه می‌کنید، چه تفاوتی با چند سال گذشته احساس می‌کنید؟

اقبال: دفعه اولی که به سپاهان پیوستم، نخستین سال تیم‌داری این باشگاه بود، شرایط از نظر قراردادهای مالی کمتر از حال حاضر بود، امکانات برای آن زمان نسبت به تیم‌های دیگر بهتر بود ولی امسال با حضور ساکت، شرایط بسیار خوبی داریم، کادر‌ فنی خیلی خوب و تیم بسیار یکدستی داریم، تیمی هستیم که لیاقت قهرمانی دارد.

فارس:کار با مریم ایراندوست چگونه است؟

اقبال: زیر نظر مریم ایراندوست آموزش دیده و بزرگ شدم، تفاوت بزرگی که میان او و سایر سرمربیان وجود دارد، شور و شوقی است که در تیم‌های تحت هدایت خود ایجاد می‌کند، انگیزه‌ای که در بازیکنان به وجود می‌آید به شخصه برای من جذاب است، یکی از دلایل پیوستن دوباره من به سپاهان شخص ایراندوست بود.

فارس:نظر شما درباره عملکرد فصل جاری سپاهان چیست؟

اقبال: می‌توانستیم خیلی بهتر باشیم، یکی دو مقطع نتایج بدی‌ کسب کردیم که امیدوارم حتما در نیم‌فصل دوم جبران کنیم. 

فارس:وضعیت کلی فوتبال بانوان ایران در شرایط فعلی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اقبال: شرایط به صورت کلی خوب است اما این که در لیگ ما تیم‌های قوی زیادی وجود ندارند یک ضعف است، هر سال ۳ یا ۴ تیم مدعی قهرمانی هستند، خیلی از باشگاه‌ها می‌توانند با تیم‌داری در فوتبال بانوان جذابیت لیگ را افزایش دهند.

فارس: با توجه به کارنامه پربار فردی و تیمی که دارید، چه هدفی در ذهن دارید؟

اقبال: هر بازیکنی دوست دارد، هر سال یک قهرمانی داشته یاشد، من هم از این قضیه مستثنی نیستم و دوست دارم بعد از ملوان با سپاهان، تیمی که آن را از صمیم قلب دوست دارم هم طعم قهرمانی را بچشم؛ از نظر انفرادی  نیز می‌خواهم تاثیرگذارترین بازیکن تیم باشم، خصوصا این که جدیدا دوباره به تیم اضافه شدم و از نظر فردی برای من مهم است عملکرد خوبی داشته باشم.

فارس:تیم مورد علاقه شما در فوتبال بانوان و آقایان اروپا چیست؟

اقبال: فوتبال بانوان اروپا را نمی‌توانم کامل دنبال کنم اما در بخش آقایان طرفدار بارسلونا هستم.

فارس:اخیرا دوباره به تیم‌ملی دعوت شدید، در این مورد صحبت کنید.

اقبال: خیلی وقت است که از تیم ملی خداحافظی کردم، تشخیصم این است که در رده باشگاهی به فعالیت خود ادامه دهم، سال‌های آخر فوتبالم را دنبال می‌‌کنم و درآمدی که با حضور در باشگاه‌ها به دست می‌آوریم به ما کمک می‌کند و نمی‌خواهم فشار زیادی را متحمل شوم، از طرفی بهتر است راه برای جوانان باز باشد.

فارس:می‌شود حدس که در جام‌جهانی دوست داشتید مسی قهرمان شود.

اقبال: تیم اولم برزیل است و سبک بازی برزیلی‌ها را می‌پسندم اما به خاطر مسی آرژانتین را هم دوست داشتم.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 960124

مهمترین اخبار ایران و جهان: