نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 12:16

آتش سوزی مزارع کشاورزی در شهرستان گناوه مهار شد

گناوه- سرپرست بخشداری مرکزی گناوه گفت: آتش سوزی مزارع کشاورزی بین روستاهای «بقعه» و «تل تل» از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه مهار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آتش سوزی مزارع کشاورزی بین روستاهای «بقعه» و «تل تل» از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه از طریق شورای اسلامی روستا و بخش مرکزی گزارش داده شد که بلافاصله با حضور تیم آتش نشانی در محل حادثه و در نهایت با تلاش و مساعدت چندین ساعته اهالی روستا، فعالیت گروه امداد و نجات و اعضای شورای اسلامی شعله‌های آتش مهار شد.

سرپرست بخشداری مرکزی گناوه گفت با توجه به بارندگی‌های نسبتاً خوب سال زراعی، پوشش گیاهی متراکم حاصل از بارندگی‌ها با گرمای هوا، خشک شده و همین مساله بر احتمال بروز آتش سوزی‌ها در منابع طبیعی و اراضی کشاورزی افزوده است، به همین دلیل مردم با رعایت توصیه‌های حفاظتی می‌بایست نسبت به مراقبت از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی اهتمام بیشتری داشته باشند.

 آتش سوزی مزارع کشاورزی در شهرستان گناوه مهار شد

وی افزود: اگرچه وظیفه اصلی فرو نشاندن آتش بر اساس دستورالعمل طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفا حریق در جنگل‌ها و اراضی کشاورزی کشور بر عهده دستگاه‌های اجرایی است اما در حقیقت آگاهی بخشی عمومی از طریق رسانه‌های محلی امری ضروری است.

سرپرست بخشداری مرکزی گناوه خاطر نشان کرد: برای اطلاع از وقوع آتش سوزی هوشیاری ساکنین مجاور زمین‌های کشاورزی یکی از عوامل آگاهی از وقوع آتش سوزی است.

وی گفت: با استفاده تلفن می‌توان نهادهای انتظامی و مسئولین منطقه‌ای را در جریان آتش سوزی قرارداد تا از وجود نیروهای امداد و نجات و آتش نشان برای اطفا حریق استفاده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1215668

مهمترین اخبار ایران و جهان: