نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 13:42

آلمان در تدارک برای «جنگ با روسیه»

وزیر دفاع آلمان بوریس پیستوریوس می‌گوید که آماده شدن این کشور عضو ناتو برای جنگ احتمالی با روسیه، ضروری است.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ هشت روز بعد از انتشار گزارش ۲۵ دی ماه روزنامه آلمانی «بیلد» درباره تدارک برلین برای جنگ با مسکو، وزیر دفاع آلمان تلویحا این گزارش را تایید کرد.

بیلد با استناد به «گزارش محرمانه» وزارت دفاع آلمان خبر داد که این کشور مشغول آماده شدن برای سناریویی است که طبق آن روسیه تابستان ۲۰۲۵ حمله‌ای آشکار را به ناتو آغاز می‌کند.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زد‌ دی ‌اف»(ZDF) اعلام کرد که این کشور باید احتمال جنگ با روسیه را متوجه باشد و خودش را مجهز کند.


اولاف شولتز صدراعظم و بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان

 

او در این مصاحبه می‌گوید که آلمان باید احتمال را در نظر بگیرد و  ما باید «خودمان را برای یک خطر ناشناخته آماده کنیم، خواه (این خطر) پیش بیاید یا نیاید».

سخنان پیستوریوس و گزارش بیلد در شرایطی منتشر شده که مقام‌های مسکو اعلام کرده‌اند که روسیه تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای عضو ناتو نیست و برنامه‌ای برای چنین حمله‌ای ندارد.

در شرایطی که آلمان از مهم‌ترین حامیان تسلیحاتی اوکراین بوده است، پیستوریوس تجهیز برای احتمال جنگ با روسیه را «ضروری» خواند و گفت که آلمان به همراه متحدانش در ناتو «دقیقاً» همین کار را دارد انجام می‌دهد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647024

مهمترین اخبار ایران و جهان: