نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 00:41

تأکید سران مصر و اردن بر اقدام جهانی برای آتش‌بس در غزه

شاه اردن در سفری به قاهره پایتخت مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات فلسطین به خصوص اوضاع نوار غزه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در قاهره با یکدیگر دیدار و بر مخالفت با تمامی تلاش‌های مربوط به نابودی آرمان فلسطین و کوچاندن اجباری فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه تأکید کردند. 

این دیدار امروز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه مصر برگزار شد و طی آن شاه اردن بر حمایت ثابت این کشور از موضع مصر در مخالفت با هر گونه تلاش برای کوچاندن مردم غزه تأکید کرد. 

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، عبدالله دوم و السیسی همچنین بر ضرورت اقدام جهانی به منظور اعمال فشار برای برقراری آتش‌بس در غزه و وارد کردن کمک‌های انساندوستانه کافی و مستمر به غزه برای کاهش درد و رنج مردم این منطقه تأکید کردند. 

دو طرف گفتند که جامعه جهانی برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل مسئولیت سیاسی و اخلاقی بزرگی بر عهده دارد. 

آنها همچنین مقابله با هر گونه تلاش برای اشغال مجدد بخش‌هایی از غزه یا ایجاد منطقه حائل در آن و یا جدایی این منطقه از کرانه باختری را ضروری خواندند. 

شاه اردن درباره تداوم عملیات‌های رژیم صهیونیستی در جنوب غزه و پیآمدهای انسانی و امنیتی فاجعه بار آن و نیز تداوم اقدامات تنش‌آمیز این رژیم در کرانه باختری و قدس هشدار داد.

سران اردن و مصر تلاش جدی برای دستیابی به افق سیاسی جهت تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ را ضروری خوانده و گفتند که راه‌حل دو دولتی بخشی از نظام امنیت منطقه‌ای و تنها راه تحقق صلح است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618468

مهمترین اخبار ایران و جهان: