نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 14:02

اردوهای «راهیان پیشرفت» ویژه ۲ هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

مشهد ـ معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: اردوی های راهیان پیشرفت در سه دوره برای ۲۰۰۰ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد افشارنیا در خصوص «اردوی راهیان پیشرفت» اظهار کرد: یک مؤسسه فرهنگی آموزشی بر اساس تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد دارد، آموزش‌ها را به دانش آموزان پایه ۱۰ الی ۱۲ هنرستان در رشته‌های متناسب با تحصیل می‌کنند، ارائه می‌دهد.

معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه ۶۲۳۰ نفر از دانش آموزان پایه دهم تا دوازدهم تحت حمایت کمیته امداد استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای وکاردانش مشغول به تحصیل هستند، گفت: این مؤسسه دانش آموزان تحت حمایت را رصد و تعداد ۲۰۰۰ دانش آموز را برای گذراندن دوره‌های آموزشی پایش کرده است.

وی گفت: در قالب این اردو دانش آموزان شناسایی شده در اردوها، اگر نیاز به مهارت خاصی در رشته‌های اختصاصی داشته باشند، با همکاری مؤسسه دوره‌های آموزشی برای آشنایی بیشتر با رشته‌ای که تحصیل می‌کنند و آینده شغلی آن رشته، برگزار می‌کند.

افشارنیا افزود: دانش آموز در سه دوره دو روزه و در هر دوره به تعداد بیش از ۶۴۰ دانش آموز در قالب اردوی های راهیان پیشرفت به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و ضمن ارائه این آموزش‌ها در قالب کارگاه‌ها، از پارک‌های علم و فناوری برای آشنایی با بازار کار و ترسیم آینده شغلی خود بازدید می‌کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: دوره اول این دوره‌ها ۱۱ و ۱۲ مرداد، دوره دوم ۲۵ و ۲۶ مرداد و دوره سوم ۱و ۲ شهریور ماه برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428724

مهمترین اخبار ایران و جهان: