نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 08:31

فارس من| عضو هیأت رئیسه مجلس: انتشار تصاویر پلیس باید جرم تلقی شده و با خاطیان برخورد شود

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه باید انتشار تصاویر پلیس جرم تلقی شده و با خاطیان برخورد شود، گفت: کسی نباید به بهانه آزادی جلو پلیس بایستد و مانع انجام وظیفه مامور قانون شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: هیچکس اجازه فیلمبرداری از پلیس و فضاسازی علیه مأمور قانون را ندارد و نباید با فیلمرداری از پلیس مانع انجام وظیفه او شد.

پویش 18 هزار نفری برای جرم انگاری فیلم گرفتن از پلیس

فیلم برداری از ماموران پلیس در هنگام عمل به وظایف قانونی خود و به هنگام مقابله با متخلفین و انتشار آن در شبکه های بیگانه، از مباحثی است که طی سال های اخیر مورد بحث بسیاری از رسانه ها و افراد قرار گرفته است.

مشکلاتی که این موضوع برای ماموران در هنگام ماموریت هایی که دارند ایجاد می کند موجب شده تا بسیاری از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی خواستار جرم انگاری برای فیلم برداری از پلیس شده اند.

در این پویش که با عنوان انتشار تصاویر پلیس جرم‌انگاری شود منتشر شده و تا امروز ( سه شنبه 17 مرداد) بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ از آن حمایت کرده اند، آمده است: در بسیاری از کشورهای دنیا تصویربرداری از پلیس جرم است. با توجه به برخورد و رفتارهای ناشایستی که برخی افراد با تکیه بر تلفن‌ همراه با پلیس انجام می‌دهند، لازم است انتشار تصویر پلیس یا ارسال آن به شبکه‌های ضدایرانی جرم‌ یا تخلف تلقی شود. خود پلیس می‌تواند سامانه‌ای برخط برای ارسال تخلفات نیروها یا مجرمین را ایجاد کند.

لزوم برخورد با منتشرکنندگان تصاویر پلیس

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: فیلمبرداری از پلیس در حین انجام مأموریت در همه کشورهای جهان جرم تلقی می‌شود.

وی افزود: در کشور ما باید این اقدام جرم‌ تلقی شده و با مرتکبین به این اقدام با جدیت برخورد شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: پلیس به وظیفه قانونی که بر عهده‌اش گذاشته شده عمل می‌کند هیچکس اجازه فیلمبرداری از پلیس و فضاسازی از مأمور قانون را ندارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: در هیچ کشوری به ویژه کشورهای مدعی دموکراسی که همواره به فضاسازی علیه کشور ما می‌پردازند هیچکس اجازه فیلمبرداری از پلیس را در حین انجام مأموریتش ندارد و در صورتی که کسی مرتکب این اقدام شود با او برخورد می‌شود.

وی افزود: کسی که به بهانه آزادی قانون را زیر پا می‌گذارد و جلوی پلیس می‌ایستد دیکتاتور است اگرچه دیکتاتوری او به صورت محدود است اما رفتار او به هیچ وجه قانونی نیست و دیکتاتوری است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مقابله با پلیس در همه جا جرم است و هیچکس نمی‌تواند به بهانه آزادی این کار را بکند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431524

مهمترین اخبار ایران و جهان: