نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 13:32

۱۰ شب عزاداری با ۱۰ قاری بین‌المللی / شیوه‌ای نوین در هیئت‌داری

طی ۱۰ شب مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام برای اولین بار ۱۰ نفر از قاریان ممتاز جهان اسلام از اقصی نقاط کشور عزیزمان، به تلاوت قرآن مجید پرداختند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ایجاد نوآوری در سبک‌های عزاداری یکی از نشانه‌های پویایی مجموعه‌های دینی شناخته می‌شود. گاهی هیئت‌هایی را مشاهده می‌کنیم که سال‌ها با یک سبک و سیاق و بدون هیچ گونه نوآوری و ایده‌ای و به روشی سنتی به عزاداری می‌پردازند. مجموعه فرهنگی علمدار ظهور در اصفهان یکی از مجموعه‌هایی است که برنامه خود را با هدف اتصال قرآن با عترت آغاز کرد؛ به این صورت که هر روز با دعوت از قاریان بین‌المللی قرآن، مراسم عزاداری خود را با تلاوت‌های دلنشین آغاز می‌کرد.

مسعود نیکدستی، استاد و قاری ممتاز بین المللی با اشاره به اهمیت توجه به قرآن کریم در ماه عزاداری سید و سالار شهیدان علیه السلام گفت: امام حسین علیه‌السلام و یارانش برای احیای اسلام و قرآن قیام کردند و گفتار و رفتار ایشان تفسیر و تبیین‌کننده آیات قرآن است و لازم است در این ماه بیش از گذشته به قرآن و معارف آن پرداخته شود. بر این اساس مجموعه فرهنگی علمدار ظهور در اصفهان با تمسک به حدیث ثقلین پیامبر صلی الله علیه و آله، اقدام به برگزاری 10 شب مراسم عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام کرد و عنوان برنامه نیز از همین حدیث نبوی اتخاذ شد.

امام حسین (ع) , محرم 1402 , ماه محرم ,

وی افزود: برای اولین بار 10 نفر از قاریان ممتاز جهان اسلام از اقصی نقاط کشور عزیزمان، به تلاوت قرآن مجید پرداختند و بسیار مورد توجه عزاداران حسینی قرار گرفت و نکته قابل تحسین در این مراسم، تلاوت قرآن در بهترین زمان جلسه پس از سخنرانی و مداحی بود که با استقبال چشمگیر و قابل توجه مخاطبان همراه بود. اینگونه مراسم‌ها می‌تواند به عنوان الگویی برای برگزاری سایر محافل در کشور محسوب شود.

امام حسین (ع) , محرم 1402 , ماه محرم ,

وی می‌گوید علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان علیه السلام، ارائه الگویی از یک برنامه ویژه با در نظر داشتن اتصال قوی و جدایی‌ناپذیر قرآن و عترت هدف مجموعه است.

نیکدستی ادامه داد: متأسفانه در 6 ماه اخیر شاهد 6 بار هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن مجید در کشورهای اروپایی بودیم که بر همه مسلمانان واجب و وظیفه است این اقدام را محکوم کرد و تلاش کنند با اقدام عملی در ترویج هرچه بیشتر شعائر قرآنی مؤثر واقع شوند. در همین راستا برگزارکنندگان این مراسم و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه اصفهان نیز همچون همیشه در پیروی از مقام معظم رهبری که در پیام خویش فرمودند: جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه آمیز و خطر آفرین است، این اقدام را محکوم کرده و پیام خود را در حمایت از قرآن کریم به گوش جهانیان رساندند.

امام حسین (ع) , محرم 1402 , ماه محرم ,

لازم به توضیح است این مراسم در 10 شب از اول محرم 1402 تا شام عاشورا با حضور بسیار پر شور مردم حسینی اصفهان و مسئولین استانی برگزار شد و به همت شبکه قرآن و معارف سیما، به صورت زنده و مستقیم پوشش داده شد. همچنین نکته قابل تحسین در این مراسم، تلاوت قرآن در بهترین زمان جلسه پس از سخنرانی و مداحی بود که با استقبال و تشویق چشمگیر و قابل توجه مخاطبان همراه بود و می تواند به عنوان الگویی برای برگزاری اینگونه محافل در کشور محسوب شود.

این مراسم هر شب با دعای قرآن که توسط استاد و پیشکسوت قرآن، حاج ناصر رضوی قرائت می شد به پایان می‌رسید. در این برنامه از سخنرانی  آیت الله سید ابوالحسن مهدوی و حجت الاسلام شیخ جعفر ناصری فرزند مرحوم ناصری استفاده شد.

اما اسامی قاریان به ترتیب شب‌های حضور سعید پرویزی، حجت الاسلام سیدحمیدرضا مقدسی، حامد علیزاده، هادی اسفیدانی، وحید نظریان، احمد ابوالقاسمی، علیرضا مکاری، سیدمحمدجواد حسینی،‌ حمیدرضا احمدی وفا و حمید شاکرنژاد بودند.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1419868

مهمترین اخبار ایران و جهان: