نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 10:25

اهانت به قرآن دشمنی عیان با اسلام و ادعای آزادی بیان غربی است

اردبیل- مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با تقبیح اهانت به ساحت قرآن کریم، این اقدام را دشمنی عیان با اسلام در قالب آزادی بیان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام رسول خواسته در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد اظهار کرد: آزادی، کلمه‌ای مقدس و مفهومی بسیار ارزشمند است که اول منادی آن خدای متعال و انبیای الهی هستند.

وی با بیان اینکه آزادی مفهومی والا است و زمانی می‌توان اذعان به تحقق آن داشت که منافاتی با امنیت دیگران نداشته باشدتصریح کرد: اگر در جامعه‌ای به اسم آزادی امنیت روحی، روانی، اعتقادی و مادی دیگران به خطر بیفتد این در واقع عین اسارت و زیر سوال بردن آزادی است.

حجت‌الاسلام خواسته گفت: امروز متأسفانه این کلمه مورد سوءاستفاده قدرت‌های استعمارگر قرار گرفته و آن را به نقابی برای دشمنی خود مبدل کرده اند تا اهداف شوم خود را در دنیا پیش ببرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل افزود: مجوز دادن به قرآن‌سوزی به اسم آزادی بیان در واقع زیر سوال بردن آزادی است و همه این اقدامات نشان می‌دهد سنت الهی غلبه حق بر باطل تحقق پیدا کرده و باطل به خانه عنکبوت پناه برده است.

حجت‌الاسلام خواسته با بیان اینکه در طول تاریخ دشمنان دین اسلام با حربه‌های مختلف سعی در تحریف اندیشه‌های اسلام داشته‌اند، خاطرنشان کرد: این نیرنگ‌ها و خدعه‌ها در نهایت دامان کفار را گرفته و همواره شاهدیم که ساحت قرآن از هرگونه توهین و اهانت مبرا مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بیداری اسلامی روی داده در جهان در سایه اسلام و قرآن استکبار را به هذیان‌گویی واداشته و برای چندمین بار پی در پی احساسات عمومی میلیاردها مسلمان را جریحه‌دار کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: هیچکدام از این شیطنت‌های غرب نمی‌تواند راه حق را از ملت‌ها بگیرد و آنها را در مسیر باطل قرار دهد و امروز ملت‌های مسلمان سره را از ناسره تشخیص داده و مسیر حق را برگزیده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1329024

مهمترین اخبار ایران و جهان: