نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 12:49

مسیر ورود آب به رودخانه کرج از سد امیرکبیر باز شده است

کرج- استاندار البرز گفت: اکنون مسیر ورود آب به رودخانه کرج از سد امیرکبیر باز شده و تصفیه‌خانه‌ها به روال عادی فعالیت خود بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح سه شنبه در برنامه برنامه زنده رادیویی «البرز من سلام» به تشریح موضوعات و مسائل استان و چاره اندیشی و برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای جبران ضعف در زیرساخت‌ها و سرانه‌ها پرداخت و گفت: در این راستا توانمندسازی ۶۶ محله کمتربرخوردار در قالب قرارگاه اجتماعی استان، برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری در قرارگاه اشتغال، اتخاذ تدابیر ویژه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و نظارت و برخورد در خصوص نرخ اجاره بها، نوسازی بافت‌های فرسوده و… در قرارگاه تأمین مسکن استان، پیگیری اهداف جوانی جمعیت در قرارگاه جوانی جمعیت با هدف ازدواج آسان، مسکن و فرزندآوری جوانان، تصمیم سازی در حوزه حجاب و عفاف در قرارگاهی با همین عنوان، دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: برای تمامی دغدغه‌های استان و مطالبات مردمی برنامه داریم و طی ۱۸ ماه اخیر شاهد تحولات مثبتی در ابعاد مختلف استان بوده‌ایم و این امر تا نیل به هدف که همان کسب رضایتمندی و رفاه مردم است، ادامه خواهد داشت.

عبداللهی به سیل اخیر در محور کرج-چالوس و حوادثی که در تعاقب آن ایجاد شد، اشاره کرد و گفت: با پیگیری، مدیریت، جلب تعامل و همراهی مجموعه مدیران و دستگاه‌های مربوطه توفیق یافتیم در کمترین زمان ممکن نسبت به مدیریت بحران و پاکسازی مسیر اقدام کنیم.

وی افزود: اکنون مسیر ورود آب به رودخانه از سد امیرکبیر باز شده و تصفیه خانه‌ها به روال عادی فعالیت خود بازگشته‌اند و جاده نیز پاکسازی شده و در حال ترمیم است.

استاندار البرز گفت: مطالعات جدی طرح‌های آبخیزداری و شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز نیز در حال اجرا است تا در آینده شاهد چنین خساراتی نباشیم، هر چند که سیل اخیر در ۵۰ سال گذشته نظیر نداشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312768

مهمترین اخبار ایران و جهان: