نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 17:41

معرفی 23 گلستانی برای انتخاب در هیات مدیره منطقه آزاد «اینچه‌برون»

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: 23 نفر از نخبه‌های گلستانی برای انتخاب در هیات مدیره و مدیرعاملی منطقه آزاد اینچه‌برون به دبیر مناطق آزاد معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد‌ دهنوی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت منطقه آزاد اینچه‌برون اظهار کرد: اساسنامه منطقه آزاد اینچه برون انجام شده و حدود ۲۳ نفر از نخبگان استان گلستان به دبیر مناطق آزاد معرفی شدند تا هیات مدیره و مدیرعامل انتخاب شوند.

وی ادامه داد: پس از معرفی هیات مدیره و مدیرعامل این منطقه کد گمرکی به نام شرکت ثبت و منطقه آزاد اینچه‌برون فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

دهنوی گفت: مهمترین مشکل ما در این منطقه، عدم زیرساخت‌های لازم و شرایط مطلوب برای تخلیه بار و بارگیری بوده و در حال حاضر پنج شرکت برای استقرار در این منطقه اعلام آمادگی کردند که تاکنون دو شرکت مستقر شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان توسعه لجستیک منطقه آزاد یکی از مصوبات سفر بوده و ۸۰۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شد.

دهنوی گفت: با سازمان برنامه و بودجه مکاتباتی انجام و رایزنی‌هایی با قـرارگاه سـازندگی خـاتم الانبیـاء (ص) صورت گرفت تا از طریق منابع داخلی مبلغ ۵۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات راه‌آهن مبلغ ۸۷ میلیارد تومان، در مجموع ۱۳۷ میلیارد تومان برای توسعه این پروژه در نظر گرفته شود.

وی گفت: توسعه خط عریض و سیستم تخلیه بارگیری توسط قـرارگاه سـازندگی خـاتم الانبیـاء (ص) انجام خواهد شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296324

مهمترین اخبار ایران و جهان: