نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 11:06

نظام اسلامی خواهان رشد و ترقی جوانان است

ایلام-فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)ایلام با اشاره به اینکه نظام اسلامی خواهان رشد و ترقی جوانان است، گفت: نظام اسلامی در حال گذر از مشکلات و موانع است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال شاکرمی صبح روز سه شنبه در جمع بسیجیان چرداول به بیان سابقه درخشان مردم چرداول در دفاع از مملکت اسلامی پرداخت وبا اشاره به حماسه‌سازی آنان در فتح میمک گفت: این خطه فرزندان شایسته‌ای در همه عرصه‌ها پرورش داده که در عرصه‌های مدیریتی، سیاسی، فرهنگی و..در سطح استان ودر دفاع مقدس قابل‌تقدیر است و قطعاً نظام اسلامی خواهان رشد و ترقی چرداول به‌ویژه جوانان آن است.

فرمانده سپاه استان ضمن قدردانی از ابتکار فرهنگی ایل خزل در شهرستان‌های شیروان و چرداول که برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره و راه شهدا، هر ساله به میزبانی یکی از طوایف اصلی خود، برگزارکننده یادواره بیش از ۴۰۰ شهید ایل است در ادامه سخنانش اظهار کرد: این ابتکار فرهنگی، یک سنت حسنه و یک رسم فرهنگی قابل الگو شدن در سطح کشوراست.

سردار شاکرمی با قدردانی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس شهرستان چرداول افزود: توفیق نصیب بنده شده که هم در آن ایام و هم در زمان فرماندهی سپاه شیروان چرداول در کنار مردم ولایت‌مدارش، بزرگان و جوانانش باشم جوانانی که خون پاکشان برای دفاع از نظام و مملکت اسلامی از خرمشهر تا ارتفاعات کردستان را مدیون خود کرده‌اند شهدایی که بعضاً پیکرهای مطهر آنها هنوز به چرداول برنگشته است و همچنان جاویدالاثرند.

فرمانده سپاه استان گفت بعد از سال‌ها گذشت از عملیات غرورآفرین فتح میمک در سال ۱۳۵۹ و راوی گری رزمندگانش، هنوز هم می‌توان رشادت‌های جوانان استان ایلام به‌ویژه غیور مردان شهرستان شیروان چرداول (مردان ایل خزل) را در قالب کتاب برای نسل حاضر و آینده به رشته تحریر درآورد اضافه کرد: مردم شریف چرداول برای ثبت تاریخ پرافتخار گذشته خود صبورانه و مقاوم در مسیر دفاع از نظام و مملکت اسلامی عمل کرده‌اند وی در ادامه به روستای جانجان آسمان آباد اشاره کرد که در یک روز در سال ۱۳۶۷، پیکر ۹ شهید خود را بر دستان مردمش تشییع کرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) با عنوان این مطلب که دشمن برای خدشه واردکردن به هویت پرافتخار مردم شهرستان چرداول در مسیر دفاع از نظام اسلامی، تلاش‌های مذبوحانه‌ای داشته و دارد از نخبگان، معتمدین و متنفذین قشرهای مختلف این شهرستان خواست تا با جهاد تبیین، نسبت به آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان خود اقدام کنند و اجازه ندهند دشمن خارجی وعده‌ای فریب‌خورده به اهداف شومشان برسند. چرا که آنها به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند جوان چرداولی در حیات طیبه انقلاب رشد کند.

سردار شاکرمی در پایان بیان داشت: نظام اسلامی در حال گذر از مشکلات و موانع است، ما منکر وجود گرانی و مسائل مربوط به آن نیستیم؛ اما قطعاً با تقویت ایمان مردم و با امید به آینده در سایه انسجام داخلی و تلاش مسئولین می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282024

مهمترین اخبار ایران و جهان: