نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 20:18

الگوسازی در برنامه های فرهنگی هدف راه اندازی دهکده مقاومت است

اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین اهداف ایجاد دهکده مقاومت بسیج را الگوسازی در بخش های فرهنگی، ورزشی و تفریحی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن کریمی عصر دوشنبه در آئین بازدید از بخش‌های مختلف دهکده مقاومت سپاه روح الله اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی و به برکت کنگره شهدای استان مرکزی دهکده مقاومت بسیج در استان راه اندازی شده که عمومی مردم استان می‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند و باید از ظرفیت تابستان برای رونق این مجموعه استفاده کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تقدیر از ظرفیت‌های ایجاد شده در دهکده مقاومت گفت: خوشبختانه با ابتکار عملی که در مدیریت دهکده مقاومت اتفاق افتاده و با راه اندازی امکانات جدید از جمله سالن چند منظوره فرهنگی، سالن آمفی تئاتر، باشگاه پینت بال، پیست موتورسواری، پیست کراس، باغ پرندگان، شهربازی، باشگاه تیراندازی اهداف پروازی و سایر قسمت‌های متنوع دیگر شاهد استقبال مردم و قشر جوان هستیم و این نشان از این دارد اگر در فعالیت‌های فرهنگی ابتکار و خلاقیت ایجاد شود می‌توان جذابیت بیشتری ایجاد کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف ایجاد دهکده مقاومت بسیج الگوسازی است و همانگونه که بسیج در بسیاری از حوزه‌ها الگو ارائه داده در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی نیز به دنبال این مهم است.

سردار کریمی ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت‌های امروز بسیج جهاد تبیین و ترویج ارزش‌های اسلامی خصوصاً فرهنگ ایثار و شهادت است که دهکده مقاومت بسیج بهترین ظرفیت در این راستا است.

الگوسازی در برنامه های فرهنگی هدف راه اندازی دهکده مقاومت است

دهکده مقاومت بسیج ظرفیتی برای عملیاتی کردن بیانات رهبری است

وی اضافه کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت دهکده مقاومت بسیج بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی و خصوصاً جهاد تبیین را عملیاتی نمود و این مجموعه اثرگذاری مطلوبی در ترویج امید و شادابی در جامعه دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تحولات خوبی در مجموعه دهکده مقاومت بسیج استان اتفاق افتاده که باید روند آن شتابنده‌تر باشد و این مجموعه فرهنگی باید به پاتوق اقشار مختلف جامعه و خصوصاً جوانان و نوجوانان تبدیل شود.

وی توجه به عملیات‌های فرهنگی و فرهنگ‌های ارزشی را یک ضرورت مهم دانست و گفت: خوشبختانه هم در کشور جریان‌های فرهنگی مؤثر از جمله راهیان نور و هم در استان از جمله برنامه‌های کنگره شهدا از قبیل اردوهای هفت اقلیم و شهید مجید ایزد پناه وجود دارد که حمایت از آنها قطعاً برای جامعه مؤثر خواهد بود.

الگوسازی در برنامه های فرهنگی هدف راه اندازی دهکده مقاومت است

شرکت ۵ هزار نفر از جوانان در اردوهای هفت اقلیم

سردار کریمی افزود: اردوهای هفت اقلیم با محوریت امام شناسی یکی از دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است که امروز علاوه بر دانشجویان برای کارمندان و نخبگان قشری برگزار می‌شود و تاکنون بیش از ۵ هزار نفر در این اردوها شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: اردوی یک روزه شهید مجید ایزد پناه یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی و از دستاوردهای کنگره شهدای استان است که با رویکرد آشنایی با هویت استان مرکزی و مفاخر استان اجرا می‌شود و دانش آموزان و دانشجویان از این اردو بهره می‌برند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی در بسیاری از بخش‌ها الگوهای موفق به کشور ارائه کرد، گفت: طی چند سال گذشته در استان با استفاده از همان تجربیات برنامه‌های خوبی برگزار شده و امروز باید در جهاد تبیین و اجرای برنامه‌های اثرگذار برای قشر جوان و نوجوان الگو ارائه دهیم و این نیازمند تلاش همه جانبه دارد.

وی خاطر نشان کرد: هرکجا به جوانان و نخبگان استان بها داده شد شاهد درخشش و شکوفایی استعداد آنها بودیم و جوانان این استان در جریان کنگره شهدا اقدامات بسیاری انجام دادند و امروز دستگاه‌های فرهنگی باید از این الگوها به خوبی استفاده کنند و به جوانان و طرح‌های خلاقانه آنها اهمیت دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281168

مهمترین اخبار ایران و جهان: