نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 14:30

۴۸ درصد واحدهای روستایی گرگان غیرمقاوم هستند

گرگان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گرگان با اشاره به وجود ۳۲ هزار واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان، گفت: ۴۸ درصد واحدهای روستای گرگان غیرمقاوم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله رضایی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: از سال ۱۳۸۴ با شروع طرح ویژه مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرستان گرگان نوسازی و مقاوم سازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گرگان افزود: ۳۲ هزار واحد مسکونی در کل روستاهای گرگان وجود داشته که از این تعداد ۱۷ هزار واحد بادوام و ۱۵ هزار واحد معادل ۴۸ درصد بی دوام و نیازمند مقاوم سازی هستند.

طبق گفته وی تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای غیرمقاوم، نوسازی خواهند شد که این امر به مشارکت مردم و همراهی بانک‌ها برمی گردد.

رضایی سقف تسهیلات در روستاها را ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ سال عنوان کرد و گفت: ضمانت در این تسهیلات زنجیره‌ای است.

رضایی در خصوص مسکن شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم گفت: در شهر سرخنکلاته سه هزار متر زمین تأمین شده و ۱۴۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۹ نفر تأیید شده اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گرگان بیان کرد: در شهر جلین ۱۴ هزار مترمربع زمین تأمین شده و در این شهر هم ۳۹۱ نفر ثبت‌نام کرده و ۵۳ نفر تأیید شده اند.

وی افزود: در شهر قرق هفت هکتار زمین تأمین شده و ۱۵۴ نفر ثبت نام کرده که از این تعداد ۳۱ نفر تاکنون تأیید شده اند.

رضایی همچنین در خصوص طرح ملی مسکن در شهر گرگان هم توضیح داد: پروژه زیتون با ۱۸۰ واحد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با پنج بلوک ۳۶ واحدی در حال ساخت است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گرگان اضافه کرد: سایت ۴۸۸ آرامش هم در حال ساخت بوده و اسکلت آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طبق گفته وی این مجتمع در چهار بلوک ۳۰ واحده، چهار بلوک ۳۶ واحده و چهار بلوک ۵۶ واحد در حال ساخت است.

وی سقف تسهیلات در مرکز استان را ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159640

مهمترین اخبار ایران و جهان: