نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 10:57

ساماندهی ۵۲۰۰ خادمیار و یاور رضوی در سمنان/ نماینده رهبری: خدمت به امام رضا (ع) از مسیر خدمت‌ به مردم می‌گذرد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: خدمت به امام رضا (ع) از مسیر خدمت‌رسانی به مردم می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان صبح امروز در نشست مسؤولان کانون‌های تخصصی خدمت رضوی و دبیران شهرستان‌های تابعه این استان، با تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته برای ترویج فرهنگ رضوی در استان سمنان اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ رضوی خدمت‌رسانی به عموم مردم است.

وی با نقل روایتی از امام حسن مجتبی (ع) افزود: بالاترین زیبایی‌ها اخلاق نیکو است که شامل اخلاق فردی و شخصی و نیز اخلاق اجتماعی و عمومی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه انسان باید به‌طور مستمر شاخصه‌های اخلاقی خود را با سیره اهل بیت (ع) مقایسه کند، اضافه کرد: یکی از صفات مهم اخلاقی که در قرآن نیز بر آن تأکید شده، اخلاص است که بهترین فرد برای قضاوت در مورد آن، پس از خداوند متعال خود انسان است.

مطیعی با بیان اینکه برخی افراد ظواهر کار خود را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که انسان تصور کند این فرد در اخلاص نمره بالایی دارد، گفت: اگر انسان بتواند نیت خود را برای خدا خالص کند به درجه بسیار بالای اخلاص دست می‌یابد.

وی رعایت اخلاص در برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه در حوزه معارف و ارزش‌های دینی را حائز اهمیت دانست و افزود: اگر انسان در کارهای فرهنگی و مذهبی نظیر خدمت به امام رضا (ع)، خدای نکرده به سمت ایجاد سابقه کاری و برجسته‌سازی نام خود حرکت کند، وارد مرحله خطرناکی شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه قرآن کریم درجه اخلاص را بالاتر و خطیرتر از ایمان و عمل صالح عنوان کرده است، گفت: در برخی مواقع شیطان اعمال آلوده به ریای انسان را به‌گونه‌ای تزئین می‌کند تا انسان تصور کند که به درجه اخلاص رسیده است.

مطیعی ادامه داد: شیطان گاهی انسان را نسبت به اعمال نیکو و صالح مغرور می‌کند تا از این دریچه زمینه سقوط او را فراهم کند.

وی خادمیاری امام رضا (ع) را توفیقی ارزشمند و عنایتی ویژه دانست و عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین راه‌های خدمت به امام رضا (ع) خدمت به عموم مردم به‌ویژه نیازمندان و اقشار محروم جامعه است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه هرچه خدمت بیشتری به مردم ارائه شود، شاهد افزایش امیدواری مردم نسبت به نظام خواهیم بود، خاطرنشان کرد: مسؤولان کانون‌های خدمت رضوی در سال جاری برای افزایش امیدبخشی به جامعه برنامه‌ریزی و اقدام کنند تا رضایت خداوند متعال و امام رضا (ع) را به دست آورند.

حسن سعدالدین، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این مجموعه پرداخت.

وی از ساماندهی قریب به چهار هزار و ۵۰۰ خادمیار رضوی و ۷۰۰ یاور رضوی در استان سمنان خبر داد و گفت: توجه به برنامه‌های اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم، مهم‌ترین مأموریت کانون‌های خدمت رضوی در استان سمنان است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1134984

مهمترین اخبار ایران و جهان: