نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 12:15

نمایشگاه آثار هنری آموزش دهندگان و سواد آموزان در دهدشت افتتاح شد

دهدشت_ رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته سواد آموزی، آموزش دهندگان و سواد آموزان دست ساخته های سنتی و آثار هنری خود را به نمایش گذاشتند.

فریدون فاطمی در حاشیه افتتاح آثار و دست ساخته‌های آموزش دهندگان و سواد آموزان تحت پوشش حوزه نهضت سواد آموزی کهگیلویه در گفتگو با مهر، افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته سواد آموزی، دست ساخته‌های سنتی و غذاهای محلی و بومی در مرکز یادگیری محلی حضرت زهرا (س) دهدشت به نمایش گذاشته شد.

وی این نمایشگاه را بسیار با کیفیت و ارزشمند خواند و تصریح کرد: هر کسی از این نمایشگاه بازدید کند با بخشی از فرهنگ بومی در حوزه دست ساخته‌ها آشنا می‌شود که هر کدام نمادی از فرهنگ بومی و اصیل ما را به نمایش می‌گذارند.

فاطمی پخت غذاها را بیانگر هنر دستی بانوان در حوزه آشپزی عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه و آثار به نمایش گذاشته ظرفیت انتقال و آموزش این هنر را به دیگران دارد و قابلیت تولید در سطح گسترده‌تری را دارد تا زمینه اشتغال را فراهم آورند.

وی غذاهای سنتی کهگیلویه به لحاظ کیفیت و سلامت را بسیار ارزشمند دانست و خاطر نشان کرد: مواد تشکیل دهنده این غذاهای طبیعی، بومی از غنای ویتامینی خوبی برخوردار و با ذائقه مردم این منطقه سازگار هستند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با اشاره به آموزش سواد آموزان به کمک آموزش دهنده‌ها، بیان کرد: این بحث موضوعی است که در حوزه سواد آموزی پیگیری و در حوزه‌های مختلف، آموزش و مهارت را در کنار یادگیری سواد می‌بینند و از این رهگذر با کار آفرینی و درآمد زایی سطح و کیفیت زندگی خود را ارتقا می‌دهند.

فاطمی افزود: این نمایشگاه هرسال برگزار می‌شود و در سال قبل شهر دهدشت رتبه ممتاز استانی را در بین شهرستان‌های استان کسب کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 951984

مهمترین اخبار ایران و جهان: