نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 16:26

۹۱۸ روستا در دو سال اخیر از نعمت برق بهره‌مند شدند

سخنگوی صنعت برق گفت:در۲سال اخیر حدود ۲۵ هزار مگاولت آمپر به ظرفیت پست های برق و ۸ هزار و ۷۲۰ مگاوات به ظرفیت ترانسفورماتورها در بخش توزیع افزوده شدو  ۹۱۸ روستا از نعمت برق برخوردار شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر سخنگوی صنعت برق در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم با احداث نیروگاه‌های جدید و ارتقای نیروگاه‌های قبلی، ۷ هزار و ۷۹۶ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته حدود ۲ میلیون مشترک به مشترکان صنعت برق اضافه شده و تعداد مشترکان به حدود ۴۰ میلیون رسیده است.

مصطفی رجبی مشهدی در ادامه گفت: تابستان امسال و پارسال علاوه بر اینکه در تأمین برق بخش خانگی، اداری و تجاری هیچ محدودیتی نداشتیم، توانستیم انرژی تحویلی به صنایع را افزایش دهیم.

سخنگوی صنعت برق عنوان کرد: ۹۲ درصد از مشترکان بخش صنعتی که شامل مشترکان خرد و کارگاه‌های کوچک می‌شود، هیچ محدودیتی در تأمین برق نداشتند، ۳۰۲ واحد صنعتی بزرگ و انرژی بر نیز نسبت به پارسال ۸ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۶ درصد انرژی بیشتری تحویل گرفتند.

رجبی مشهدی یادآور شد: امسال کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در بخش اداری هدف گذاری شد که برای این منظور دو موضوع اصلاح ساعت کاری و نظارت بر سامانه‌های سرمایشی و مصرف برق ادارات در دستور کار قرار گرفت به گونه‌ای که مصرف برق در ادارات در ساعت فعالیت اداری، ۳۰ درصد و پس از اتمام کار ۶۰ درصد کاهش یابد.

وی در ادامه گفت: امسال ۸۵ درصد برنامه مدیریت مصرف برق در ادارات محقق شد و برنامه ریزی شده است تا سال آینده با دستگاه‌های پیشرفته‌تر و پایش بیشتر، میزان درصد تحقق این برنامه افزایش یابد.

سخنگوی صنعت در ادامه اظهار داشت: امسال در بخش خانگی علاوه بر مشترکانی که زیر الگو مصرف می‌کردند، مشترکانی که بیش از الگو نیز مصرف می‌کردند نیز مشمول پاداش مدیریت مصرف برق شدند و تاکنون بیش از ۴۴ میلیون قبض صادر شده است که از این میزان حدود ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قبض مشمول پاداش طرح مدیریت مصرف برق شده است و هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکان بخش خانگی پاداش صرفه جویی برق پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیشترین پاداش تعلق گرفته به یک قبض، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است و به طور متوسط در مناطق عادی به هر قبض مشمول پاداش شده ۷۶ هزار تومان و در مناطق گرمسیری به هر قبض مشمول پاداش شده ۲۷۰ هزار تومان پاداش تعلق گرفته است.

رجبی مشهدی در ادامه افزود: رکورد اوج مصرف برق امسال نسبت به پارسال، ۳۶ بار شکسته شد این درحالی است که پارسال نسبت به سال ۱۴۰۰، فقط ۱۷ بار رکورد اوج مصرف شکسته شد.

وی در پایان گفت: حدود ۱۰ هزار مگاوات ناترازی داریم و این میزان ناترازی در روزی که اوج مصرف به عدد ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات رسید به ۱۲ هزار مگاوات افزایش یافت. برای کاهش این ناترازی علاوه بر احداث نیروگاه‌های جدید باید در حوزه مصرف نیز بازنگری شود.
بنا براین گزارش، نمایشگاه روایت خدمت به منظور معرفی دستاوردهای دو ساله دولت سیزدهم در محل دائمی نمایشگاه بین المللی در حال برگزاری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473540

مهمترین اخبار ایران و جهان: