نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 18:23

کارهای فاخر هنری برای زوار حسینی در مرزهای خوزستان اجرا شد

چذابه- دبیر پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در خوزستان گفت: کارهای درخشان و فاخری با موضوع عاشورا برای زوار حسینی در مرزهای استان اجرا شد.

مصطفی بوعذار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از اجرای نمایش خیابانی «خرابه شام» در مرزهای خوزستان خبر داد و بیان کرد: این نمایش به کارگردانی محمد انجیلی از اهواز در قالب پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در چذابه و شلمچه اجرا شد.

وی اظهار کرد: نمایش مذکور با پنج نوبت اجرا در چذابه و شلمچه به کار خود پایان داد تا طبق جدول زمانبندی گروه‌های شرکت کننده در پنجمین همایش ملی اربعین حسینی اجراهای خود را تا ۱۵ شهریور ادامه دهند.

بوعذار در ادامه نمایش مذکور را کاری از گروه فرهنگی هنری سلاله حسین اعلام کرد و افزود: در نمایش «خرابه شام» علی جمال زاده، آتنا کلانتر زاده، زلیخا عبدالهی، هستی احسانیا، صدیقه حردانی و رزا سرافراز ایفای نقش کردند.

دبیر پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در خوزستان در ادامه به موازی کاری برخی نهادهای فرهنگی در موضوع اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: تلاش‌های زیاد برای هم افزایی و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و هنری انجام شده بود که به سرانجام نرسید.

این هنرمند خوزستانی با تقدیر از هنرمندان متعهد تئاتر خیابانی و تعزیه کشور تصریح کرد: مدیران ارشد فرهنگی کشور باید قدردان این هنرمندان باشند چرا که در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی و امکانات اندک کارهای درخشان و فاخری را با موضوع نهضت قیام عاشورا برای زائران حسینی در مرزهای استان اجرا کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486984

مهمترین اخبار ایران و جهان: