نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 09:23

جاماندگان اربعین در کرمانشاه پیاده‌روی می‌کنند

همایش بزرگ پیاده‌روی «جاماندگان اربعین حسینی» در روز اربعین از میدان آزادی شهر کرمانشاه آغاز و به سمت مزار شهدا ادامه پیدا خواهد کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تعداد زائران اربعین که وارد کربلا می‌شوند، هر روز بیشتر می‌شود. استاندار کربلا می‌گوید: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۳۰ میلیون نفر به زیارت اربعین مشرف شوند.

براساس اعلام ستاد مرکزی اربعین نیز، از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ۶ صبح امروز با خروج بیش از ۴۵ هزار و ۹۰۰ نفر زائر از کشور، تعداد زائرانی که از ابتدای ماه صفر از مرز‌های شش‌گانه وارد خاک عراق شده‌‌اند، به بیش از ۳ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر رسید.

امسال مرز مهران رتبه اول، مرز شلمچه رتبه دوم و مرز خسروی رتبه سوم را از نظر تردد زوار دارند، طی ۱۸ روز گذشته بیش از ۷۲۰ هزار زائر از مرز خسروی تردد داشته‌اند. 

اما امسال هم برای خیلی‌ها قسمت نشد که زائر کربلا شوند و جامانده‌ها از کاروان اربعین نام گرفتند.

برای جاماندگانی که دلشان می‌خواهند اربعینی باشند و فرصت وصل شدن به امام‌حسین(ع) را پیدا کنند؛ می‌توانند در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کرمانشاه شرکت کنند.

این مراسم ساعت ۱۰ صبح روز اربعین (۱۵ شهریور) از میدان آزادی شهر کرمانشاه آغاز و به سمت مزار شهدا ادامه پیدا خواهد کرد.

در این رویداد بزرگ محبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز اربعین به‌صورت خانوادگی و با پای پیاده از میدان آزادی  به سمت مزار شهدا حرکت می‌کنند؛ مسیر منتهی به مزار شهدا محل برپایی مواکب جهت پذیرایی از زائران است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484240

مهمترین اخبار ایران و جهان: