نیوز سیتی!
16 مهر 1402 - 23:03

شهید صوفی مبتکر «طرح لبیک یا امام» بود

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه شهید صوفی مبتکر «طرح لبیک یا امام» بود گفت: با این اقدام یک سازماندهی رزمی و اجتماعی در کشور انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار رضا طلایی‌نیک امشب در افتتاحیه دومین کنگره ملی شهید استان همدان با بیان اینکه سال ۱۳۶۳ یک نقطه عطف در تحول و تعالی بسیج استان همدان شکل گرفت و در کشور برجسته شد اظهار کرد: شهید صوفی مبتکر «طرح لبیک یا امام» بود که با این اقدام یک سازماندهی رزمی و اجتماعی در کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه شهید صوفی با اخلاص و هوش بالا و توان سازماندهی با حمایت سردار همدانی و شادمانی، برای هفت هدف یک طرح پیشنهادی آماده کرد گفت: نخستین هدف این بود که بین بسیج و جبهه یک پیوند بهتر شکل گیرد و دومین هدف، نیز پیوند بین یگان رزم و مردم بود.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه این سازماندهی به نحوی انجام شد که همه گردان‌ها تیپ توسعه رزم و سازماندهی پیدا کردند و گردان‌ها ضریب خورد افزود: در این اتفاق فضای اجتماعی و ملی پشتیبانی از جنگ تقویت شد.

وی با بیان اینکه پس از شهید صوفی شهید قاسمی این ابتکار را ادامه داد و ۱۰ لشکر ایجاد شد افزود: به این معنا که هر بسیجی باید یک کد رزمی آموزش می‌دید  و کد دیگر نیز غیر رزمی یعنی کد فرهنگی یا انتظامی و امدادی و اجتماعی بود و برای آمادگی در دفاع مقدس بود.
تامین نیرو برای لشگرانصارالحسین بود و برای هر گردان یک گردان احتیاط نیز ایجاد شد.

این خبر در حال تکمیل است

پایان پیام/ ۸۹۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1531840

مهمترین اخبار ایران و جهان: