نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 22:31

انتخابات حق و امانت مردم است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتخابات حق و امانت مردم نزد ما است و باید با تمام دقت ماموریت ها را پیگیری کنیم تا دشمنان و مغرضان داخلی و خارجی دستاویزی برای توطئه نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی امروز در جلسه مشترک ستاد انتخابات و هیأت نظارت بر انتخابات استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، گفت: ماموریت مهم و اصلی که از سوی معظم له بر دوش ما نهاده شده اهمیت و برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید با دقت هرچه تمام نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از انجام روند انتخابات در استان، افزود: انتخابات در کشور ما به منزله آبرو است و دوام و قوام نظام به اجرای باشکوه انتخابات بر می گردد؛ هرچقدر انتخابات پرشور، آگانه و توام با اطمینان ملی برگزار شود، در تمام ابعاد جایگاه نظام در جهان تثبیت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات حق و امانت مردم نزد ما است و باید با تمام دقت ماموریت ها را پیگیری کنیم تا دشمنان و مغرضان داخلی و خارجی دستاویزی برای توطئه نداشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر قانون مداری، استقلال و بی طرفی و جلوگیری از سوگیری احتمالی دست اندرکاران انتخابات در استان ادامه داد: گفتارها، دیدارها و تعاملات باید به نحوی باشد تا احدی نتواند ایجاد شائبه کند و باید همه عواملی که در حوزه انتخابات مسئولیت دارند اعم از اعضای ستاد اجرایی و اعضای هیات نظارت بر انتخابات دقت لازم را در این خصوص داشته باشند.

​رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در جلسه ستاد انتخابات استان گفت: با بررسی دقیق انتخابات گذشته و حضور میدانی در شهرستان های استان، نقاط ضعف و قوت در سراسر استان احصا شده است.

تراب محمدی با بیان اینکه نقاط ضعف باید بر طرف شود، افزود: در جلسات ستاد انتخابات استان تمام ضعف های ادوار گذشته بررسی شده و دستورات لازم برای رفع نقاط ضعف و خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به آمار شعب اخذ رای در انتخابات گذشته اشاره کرد و افزود: تعداد کل شعب اخذ رای در استان ۳ هزار و ۵۳ شعبه بود که از این تعداد یک هزار و ۵۱۲ شعبه در منطقه شهری و یک هزار و ۵۴۱ شعبه روستایی و ۷۲۱ شعبه مشغول به فعالیت بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه تاکید کرد: تمام تلاش ما در ستاد انتخابات استان، مشارکت حداکثری واجدان شرایط رای دهی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و صیانت از آرای مردم عزیز و انقلابی استان است که ضمن برنامه ریزی برای تحقق این اهداف، از خداوند متعال یاری می طلبیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۷ مهرماه به صورت کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد.

پایان پیام/
               

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518240

مهمترین اخبار ایران و جهان: