نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 11:45

اعلام آمادگی پرستاران گیلانی برای خدمت به مصدومان غزه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اعلام آمادگی پرستاران جهت اعزام به غزه خونین گفت: برخی پرستاران برای کمک به مصدومان غزه اعلام آمادگی کرده‌اند که این نشان می‌دهد مرز جغرافیایی برای پرستار معنا ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در آیین تجلیل از پرستاران گیلان در سالن همایش‌های شهدای فراجا رشت با تبریک هفته بسیج و روز پرستار، یاد و خاطره شهدای پرستار استان که در دوران کرونا در عرصه خدمت به مردم جان خود را فدا کرده بودند، گرامی داشت. 

وی با اشاره به رشادت‌ها و سلحشوری پرستاران در دوران کرونا افزود: گیلان پنج شهید پرستار در عرصه خدمت به مردم تقدیم کرده که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و فدای سلامت مردم و جامعه کردند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پرستاران همیشه مورد توجه و عنایت خداوند عزوجل و همچنین جامعه هستند، گفت: بدون حضور سپیدپوشان نظام سلامت، ارائه خدمات درمانی در سطوح بهداشتی و درمانی ممکن نیست. 

آشوبی با اشاره به تکریم پرستاران از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، پرستاران در چشم مردم، عزیزتر و شرافتمندتر از همیشه هستند. 

وی با اشاره به اعلام آمادگی پرستاران جهت اعزام به غزه خونین تصریح کرد: شما پرستاران کسانی هستید که وقتی کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم موقت و اشغالگر قدس رخ داد، به‌ صورت انفرادی و گروهی با ما ارتباط گرفتید و از آمادگی خود برای نجات مردم بی‌دفاع و کمک به کودکان و زنان به خون کشیده شده، خبر دادید تا زمینه را برای اعزام شما فراهم کنیم این یعنی مرز جغرافیایی برای پرستار معنا ندارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود پرستار گفت: امسال یک دوره آزمون استخدامی برگزار شده و یک آزمون دیگر نیز برای ورود پرستاران در دست اقدام است. 

آشوبی با اشاره به موضوع فوق‌العاده خاص افزود: این مطالبه پرستاران به صورت ملی در حال پیگیری است و امیدواریم تا سال آینده اجرایی شود. 

وی همچنین با اشاره به تعرفه پرستاری در دولت سیزدهم بیان کرد: دولت سیزدهم این تعرفه را تا چهار ماه نخست پرداخت کرده و امیدواریم این تعرفه در آینده نیز پرداخت شود تا معیشت پرستاران با مشکل مواجه نشود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580884

مهمترین اخبار ایران و جهان: