نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 16:04

تحلیل کلان‌داده | غوغای میلیونی کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به سخنرانی سید حسن نصرالله

یک مرکز پژوهشی در گزارشی با داده کاوی توییتر فارسی پیرامون سخنرانی سیدحسن نصرالله، جریان‌های شکل گرفته را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در تاریخ 12 آبان 1402، یک سخنرانی مهم داشت. فضای مجازی در این روز و روزهای قبل و بعد، تحت تاثیر این سخنرانی بود و شبکه‌های اجتماعی در ایران نیز از این امر مستثنا نبودند و به این سخنرانی واکنش‌های زیادی نشان دادند. یک مرکز پژوهشی در گزارشی با داده کاوی توییتر فارسی پیرامون سخنرانی سیدحسن نصرالله، جریان‌های شکل گرفته را مورد بررسی قرار داده است.

مهم‌ترین هشتگ‌های توییتر

کاربران فارسی‌زبان با هشتگ‌های زیادی از سیدحسن نصرالله حمایت کردند که برترین هشتگ‌ها پیرامون این موضوع، نامیدن آمریکا به عنوان شیطان بزرگ در حمایت از موضع سید حسن نصرالله بود. حزب‌الله، طوفان‌الاقصی و سید حسن نصرالله نیز در رتبه‌های بعدی هشتگ‌های پر طرفدار بودند. این امر نشان می‌دهد، استکبارستیزی و روشنگری نقش حیاتی آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی، بیشتر از محورهای دیگر محتوای سخنرانی دبیرکل حزب‌الله مورد توجه کاربران بوده است.

بنا به گزارش گروه پژوهشی بتا، هشتگ حزب‌الله که اشاره به گروه تحت امر سیدحسن نصرالله دارد، در رده دوم قرار داشت و هشتگ طوفان الاقصی که اشاره به حمله فلسطینی‌ها به رژیم غاصب دارد، در جایگاه سوم قرار گرفت.
دیگر هشتگ‌های پرتکرار، سیدحسن نصرالله، السید حسن نصرالله، طوفان الاقصی، حسن نصرالله، سید مقاومه، شر مطلق و نصرالله بودند.

نمودار واکنش کاربران به سخنرانی

طبق نمودار مربوط به سیدحسن نصرالله، مشخص است که روزی که اعلام شد ایشان در تاریخ 12 آبان سخنرانی می‌کنند، کاربران زیادی تولید محتوا کردند و در این باره توییت نوشتند اما بیشترین تولید محتوا مربوط به 12 آبان، روزی که دبیرکل حزب الله لبنان، درخصوص جنگ غزه سخنرانی کرد.

کاربران زیادی با توییت‌های مختلف، از وی حمایت کردند و سخنان وی را بازنشر کردند.

 

همچنین در نمودار روند لایک کردن پست‌های مربوط به سیدحسن نصرالله، مشخص می‌شود که بیشترین لایک مربوط به روزی بود که ایشان سخنرانی خود را ایراد کردند و از بسیاری از شبکه‌های خبری دنیا این سخنرانی به صورت زنده پخش شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562184

مهمترین اخبار ایران و جهان: