نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 13:02

ارائه خدمات فرهنگی به بیش از ۴ هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت پوشش‌ کمیته امداد در نیشابور

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور از ارائه خدمات فرهنگی به بیش از ۴ هزار دانش آموز و دانشجوی نیازمند زیر پوشش حمایت کمیته امداد در سال گذشته خبر داد.

ذبیح الله حاجتمند در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور با اشاره به اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که دانش آموزان و دانشجویان با آن مواجه هستند باید آموزش و ارتباط مستمر با مددجویان داشته باشیم، اظهار کرد: طی یک سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جهت ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان، مورد حمایت کمیته امداد نیشابور اختصاص یافت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیشابور با تاکید بر اینکه در سال گذشته خدمات فرهنگی به بیش از ۴ هزار دانش آموز، دانشجو و طلاب علوم دینی ارائه شده است، افزود: بر این اساس ۵ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان وام دانشجویی از صندوق امداد ولایت، کمیته امداد به دانشجویان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح کشوری ۳۱۳ در روستا، طرح یاس، ثبت نام رایگان دانش آموزان مستعد در مدارس هیات امنایی ، غیر انتفاعی و نمونه دولتی (مدارس همدل) برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی، برگزاری کلاس های آموزشی فرهنگی مشاوره‌ای برای زنان سرپرست خانوار از دیگر خدمات حوزه فرهنگی این نهاد است.

حاجتمند ابراز کرد: واحد مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری کلینیک مشاوره رز، خدمات تخصصی مشاوره فردی، گروهی و روان درمانی را به مددجویان ارائه می‌کند که در همین راستا در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۷۹۱ نفر از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده اند.

رئیس کمیته امداد خمینی(ره) نیشابور اضافه کرد: در ایام اربعیت ۱۲۳ نفر از مددجویان در در قالب طرح شوق زیارت به کربلا اعزام شدند که ۲۴۶ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای کمک هزینه سفر دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است در کنکور سراسری امسال ۲ نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در رشته پزشکی روزانه دولتی و ۷نفر هم دانشگاه فرهنگیان قبول شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550040

مهمترین اخبار ایران و جهان: