نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 22:40

لایحه رمزارز برای اولین بار در کنگره آمریکا ارزیابی می‌شود

کمیته کنگره ایالات متحد برای اولین بارتصمیم گرفت تا لوایح رمزارز را ارزیابی کند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک کمیته کنگره آمریکا قرار است این هفته در مورد چندین لایحه رمزارز رای گیری کند. این لوایح یک چارچوب نظارتی برای رمزارزها ایجاد می کنند.

رمزارزها به دلیل سقوط ناگهانی سرمایه سرمایه‌گذاران شبکه‌های سلسیوس، وویجر و اف تی ایکس در سال گذشته با تلاش برای وضع قوانین رو به رو شده اند.

 یکی از این لوایح روی استیبل کوین‌ها نظارت دارد و دیگری امنیت رمزارز را مورد توجه قرار داده است. این اولین باری است که لوایح نظارتی رمزارز در کنگره به رأی گذاشته می‌شوند.

کریستین اسمیت، مدیر عامل انجمن بلاکچین، گفت: «بدیهی است که ما در گذشته تصمیمات مهمی گرفته ایم، اما این مهم ترین لحظه قانونی است که ما داشته ایم.»

با این حال، باید دید که آیا این لوایح از حمایت دموکرات ها برخوردار خواهند شد یا خیر، عاملی که به عقیده بسیاری برای شانس نهایی لوایح جهت تبدیل شدن به قانون بسیار مهم است.

این اقدامات همچنین احتمالاً با موانعی در سنا به رهبری دموکرات ها روبرو خواهد شد، زیرا شرود براون، رئیس کمیته بانکی سنا، گفته که مطمئن نیست قانون اضافی برای تنظیم رمزارزها ضروری است یا خیر.

پاتریک مک‌هنری، جمهوری‌خواه، اشاره کرده است که اولویت او پیشبرد لایحه ساختار بازار رمزارز است که نظارت کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) بر صنعت کریپتو را گسترش می‌دهد و در عین حال صلاحیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار را در این مورد روشن می‌کند. همانطور که بسیاری از حامیان کریپتو از نفوذ بیش از حد این آژانس شکایت دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1407340

مهمترین اخبار ایران و جهان: